Ce nu știai despre Dacia la care visează toți românii: mare atenție dacă îți cumperi Duster pe GPL
Dacia încă întârzie lansarea modelelor electrice și hibride, dar are pe piață modele pe GPL. Vestea bună e că merg mai mult cu un plin. Vestea proastă e că Duster pierde la un capitol important.
Dacia Duster pe GPL a ajuns să fie testată de francezi. E mașina de la care toți aveau mari așteptări, mai ales că-i un SUV de succes atât în Franța, cât și în toată Europa. Francezii au apreciat întâi că mașina își păstrează garanția de trei ani sau 100.000 de km, chiar dacă vine cu instalație GPL din fabrică.
Când vine vorba de GPL, are un rezervor de 33,6 litri, instalat în locul roții de rezervă, dar asta înseamnă că ai la fel de mult spațiu în portabagaj. Cea mai mare problemă e că Duster e mai lent. Sau cel puțin nu la fel de ager ca modelul precedent.
Publicația Caradisiac notează că, în comparație cu versiunea pe benzină, pe o distanță de un kilometru viteza a scăzut cu 1,9 secunde. Versiunea pe GPL a avut nevoie de 36,2 secunde ca să facă un kilometru, în timp ce cea pe benzină a avut nevoie de 34,3 secunde. Poate nu simți asta pe măsură ce folosești mașina, dar e bine să știi.
Cel mai mare câștig pe GPL: autonomie mai mare
E un avantaj care nu poate fi contestat la GPL. Mașina este dotată cu un comutator între benzină și GPL, astfel că poți alimenta ambele rezervoare și asta îți oferă suficient combustibil cât pentru 1.000 de kilometri. Vestea și mai bună e că, potrivit Dacia, mașina poate fi parcată aproape peste tot datorită sistemelor de siguranță instalate din fabrică.
Rezervorul pentru GPL este realizat din oțel și e montat în locul roții de rezervă. Astfel, nu pierzi din spațiul portbagajului pe noua Dacia Duster. Când nu mai ai gaz în rezervor, mașina trece automat pe benzină și îți continui călătoria.