06 apr. 2020 | 17:00

Ce au cumpărat românii cât au stat izolați la domiciliu

ACTUALITATE
Ce au cumpărat românii cât au stat izolați la domiciliu
AllGo - An App For Plus Size People / Unsplash

Dată fiind situația la nivel mondial, majoritatea românilor stau acasă mai mult decât de obicei, în izolare la domiciliu.

Agenția de comunicare Republika a realizat un studiu care-ți arată cum arată comportamentul românilor în plină pandemie. În contextul restricțiilor actuale, s-au schimbat câteva lucruri pentru populația României.

Potrivit studiului, peste jumătate dintre respondenți nu au ieșit deloc sau aproape deloc din casă în ultimele 2-3 săptămâni. Aproape 54% dintre aceștia nu ies deloc sau aproape de loc din casă, pe timp de izolare. În ceea ce privește locul de muncă, majoritatea respondenților au început să lucreze de acasă, aproape 35% dintre ei. De asemenea, aproape 24% au menționat că li s-a redus programul de lucru.

Cam 50% dintre aceștia consideră și că această stare de urgență i-a afectat din punct de vedere financiar.

Ce au cumpărat românii, în izolare la domiciliu

E posibl ca, pentru că stai mai mult timp acasă, să faci mai multe cumpărături decât ai face în mod obișnuit. Sau, cel puțin, să ți se fi schimbat, într-un fel sau altul, comportamentul de consum. 50% declară că cel mai mult, în perioada aceasta, le lipsește mersul la mall sau mersul la cumpărături cu prietenii sau familia.

Pe timp de izolare la domiciliu, există o serie de produse și servicii care ajută cel mai mult pentru a avea o dispoziție mai bună în această perioadă. Pe primul loc pentru cei mai mulți se află, destul de evident, filmele: aproape 69% au spus că filmele îi ajută cel mai mult în această perioadă.

47% spun că cele mai importante în acest sens sunt cărțile, iar peste 29% pun pe primul loc cumpărăturile pe care le pot face online. De asemenea, filmele par să fie mai relevante pentru cei mai tineri, în timp ce cărțile sunt mai importante pentru cei mai în vârstă.

În plus, majoritatea respondenților au spus că vor încerca să economisească mai mult (63%) și vor fi mai atenți la prețuri și oferte (59%).