Cazul cu pizza la preț mai mic care îți arată cea mai mare problemă a serviciilor ca Uber Eats sau Glovo

Cazul cu pizza la preț mai mic care îți arată cea mai mare problemă a serviciilor ca Uber Eats sau Glovo
Sursa foto: Benu Marinescu / Unsplash
Răzvan Băltărețu
Răzvan Băltărețu
09:19 21.05.2020

Uber Eats închide serviciul în mai multe țări. În România, cel puțin, concurența e destul de mare. Și ca serviciile să se remarce, vin cu diverse bonusuri, după cum a descoperit și un patron de pizzerie.

Un proprietar de pizzerie din Statele Unite ale Americii a descoperit că dacă își comandă pizza de la localul lui, dar printr-un serviciu de livrat mâncare, obține produsul mai ieftin. În timp ce pizza lui costă 24 de dolari, dacă o comanda online costa doar 16 dolari.

El, ca proprietar de restaurant, primea tot 24 de dolari pentru ea, dar serviciul de livrat mâncare DoorDash acoperea opt dolari, ca să atragă clienți. Mai curios e că el n-a cerut să fie listat în aplicație, dar DoorDash i-a băgat pizzeria acolo.

Ce-a făcut acest proprietar anonim, a cărui poveste a fost prezentată de Ranjan Roy în Margins, a fost să comande 10 pizze. A plătit 160 de dolari și-a câștigat, per total, 80 de dolari din diferența pe care DoorDash i-a plătit-o.

Cum e posibil așa ceva în piața serviciilor de livrat mâncare?

Așa cum, local, foodpanda, Uber Eats, Glovo și altele oferă diverse bonusuri, vouchere și reduceri, asta a făcut și DoorDash ca să atragă clienți. În acest caz, serviciul este finanțat de grupul SoftBank.

În 2019, Doordash a avut venituri de 900 milioane de dolari în 2019, cu o pierdere de 450 de milioane de dolari. Deocamdată, pierderea e susținută de ritmul alert în care trebuie să crească.

Spre comparație, în timp ce Uber Eats e cea mai profitabilă divizie a Uber, a pierdut 461 milioane de dolari în 2019 la venituri de 734 de milioane de dolari. Altfel spus, în trimestrul patru din 2019, Uber a cheltuit 1,2 miliarde de dolari ca să câștige 734 de milioane de dolari.

În orice caz, astfel de strategii sunt firești. La final, depinde cine rămâne pe piață și cine nu. Și, desigur, vor fi cazuri ca acesta cu pizza când clienții – oricine ar fi ei – pot profita.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: