Cât a ajuns să valoreze Tesla la bursă și pe ce loc în topul miliardarilor îl situează pe Musk această poziție
Elon Musk a devenit al doilea cel mai bogat om din lume după ce la începutul anului era doar cel de-al 35-lea pe lista miliardarilor.
Această creștere în topul miliardarilor s-a datorat faptului că Tesla s-a bucurat de o creștere imensă în ultimele luni. Compania a depășit astfel o valoare la bursă de peste 500 de miliarde de dolari americani, adică jumătate de trilion de dolari.
Astfel, Tesla devine cea mai valoroasă companie auto din lume. Mai mult, este și una dintre cele mai valoroase companii de orice fel. După o creștere de 4,6%, Tesla a atins o cotație de piață de 545,62 miliarde de dolari, trimițând averea lui Elon Musk la o valoare de 128 de miliarde de dolari. Acesta avea o valoare estimată la „numai” 7,24 miliarde de dolari, potrivit Go4it.ro.
Dacă în urmă cu doi ani, companiile abia depășeau pentru prima dată pragul de un trilion de dolari în valoare la bursă, deja anul acesta, Apple, Amazon și Microsoft, toate companii care au depășit această valoare în ultimele luni, se pregătesc deja să depășească două trilioane de dolari.
Un top 10 al celor mai bogați oameni din lume arată cam așa:
-
Jeff Bezos, Amazon – 183 de miliarde de dolari
-
Elon Musk, SpaceX & Tesla – 136 de miliarde de dolari
-
Bill Gates, Microsoft – 129 de miliarde de dolari
-
Mark Zuckerberg, Facebook – 105 miliarde de dolari
-
Bernard Arnault, LVMH – 105 miliarde de dolari
-
Warren Buffett, Berkshire Hathaway – 88.4 de miliarde de dolari
-
Larry Page, cofondator Google – 82.7 de miliarde de dolari
-
Sergey Brin, cofondator Google – 80.1 de miliarde de dolari
-
Steve Ballmer, LA Clippers – 77.4 de miliarde de dolari
-
Mukesh Ambani, Reliance Industries – 74.9 de miliarde de dolari
Întrebat de Forbes ce părere are despre creșterea averii lui și propulsarea acestuia, mai ceva ca o rachetă Starship, pe locul doi în clasamentul celor mai bogați oameni de pe Pământ, Musk a spus cu lejeritate: „Chiar nu îmi pasă. Aceste cifre cresc și scad, dar ceea ce contează cu adevărat este să faci produse grozave pe care oamenii le adoră”.