Blocaj în industria auto din România: Ford își trimite acasă angajații uzinei din Craiova
Pandemia de coronavirus lovește industria auto din România. Mii de angajați ai uzinei Ford din Craiova vor intra în șomaj tehnic.
Ford și Dacia sunt singurii producători auto care fabrică mașini la noi în țară. Reprezintă nu numai motorul industriei auto din România, ci și un motor economic pentru mai multe domenii conexe.
Din cauza pandemiei de coronavirus, însă, americanii au luat o decizie drastică. Trimit acasă nu mai puțin de 6.000 de angajați ai uzinei din Craiova. Ei vor intra în șomaj tehnic în perioada 19 martie – 5 aprilie, susțin unii angajați care au primit deja înștiințarea din partea conducerii.
Ford își trimite acasă angajații uzinei din Craiova
Pe perioada șomajului tehnic, angajații uzinei din Craiova vor primi doar 78% din valoarea salariului întreg. Se pare că toți cei 6.000 de angajați ai uzinei din Craiova au fost înștiințați că, începând de joi, 19 martie, vor intra în șomaj tehnic.
Măsura e luată până pe 5 aprilie, când reprezentanții constructorului auto speră că situația va evolua în bine. Dacă, până atunci, situația nu se va îmbunătăți, atunci această decizie poate fi prelungită.
Decizia luată de Ford din cauza pandemiei de coronavirus vine într-un moment în care americanii aveau planuri mari la început de an. Își propuseseră să producă nu mai puțin de 1.000 de mașini pe zi, adică una la fiecare 67 de secunde. Constructorul estimează că va produce zilnic peste o mie de autoturisme EcoSport şi Puma, dar şi aproximativ 1.700 de motoare EcoBoost de un litru.
„În 2020, Ford Craiova urmează să atingă un nou record în ceea ce priveşte producţia de vehicule: peste 1.000 de vehicule construite pe zi, câte unul la fiecare 67 de secunde. Producţia motorului EcoBoost (…) aproximativ 1.700 de motoare, unul la fiecare 42 de secunde. În acest moment, la Uzina de Motoare se construiesc trei versiuni ale mult-premiatului motor 1.0 EcoBoost: 100 CP, 125 CP şi 155 CP mHEV”, spuneau cei de la Ford.
Acestea planuri ar putea fi date peste cap de pandemia de coronavirus. În funcție de evoluția situației, cum spuneam, măsura poate fi prelungită și dincolo de 5 aprilie.
Nu e singurul constructor care a luat decizii drastice în această perioadă. Am scris AICI despre cum au fost date peste cap planurile Renault și cum pandemia ar putea influența și activitatea uzinei Dacia de la Mioveni.