Problema majoră de la Banca Transilvania, dezvăluită de clientul care a spus că va cheltui banii pe droguri și bordeluri

Problema majoră de la Banca Transilvania, dezvăluită de clientul care a spus că va cheltui banii pe droguri și bordeluri

Banca Transilvania, ca alte bănci din România, poate întreba clienții de unde au banii, dar și ce fac cu ei – atunci când sumele sunt mari. Un așa caz a ajuns la BT. Omul a zis, iar mailul respectiv s-a plimbat între angajații băncii. Acum, banca încearcă să spună că a fost doar „neglijență”.

Pe 8 iulie, un client a trimis o declarație despre ce va face cu 85.000 de euro. Probabil exasperat de procesul băncii, el a spus următoarele: „[…] îmi doresc foarte mult să mă distrez, motiv pentru care voi călători în Olanda, unde prostituția este LEGALĂ, să f*t niște prostituate. […] tot în Olanda, drogurile fiind LEGALE, doresc să consum marijuana, hașiș și aș încerca și niște ciuperci. […] dacă nu am hârtie igiencă și tot am atâția bani, probabil că îmi voi face damblaua și mă voi șterge la c*r ca bogătașii cu câteva sute de euro…”.

Acestea sunt doar câteva fragmente din ce-a scris clientul respectiv în mailul pentru Banca Transilvania. Poți vedea poza de mai jos, unde au fost ascunse datele personale. Și, sigur, poți spune că e amuzant. Ce urmează de aici înainte e grav.

mesaj-intern-banca-transilvania-client-justificare-bani
Declarația dată de client

Mailul de la client a ajuns la angajatul băncii pe 8 iulie la ora 10.18. Trei minute mai târziu, angajatul dă mailul mai departe unei colege. Pe 22 iulie la ora 15.08, colega respectivă îl trimite altei colege. Mesajul ei a fost: „Uite declaratie ce a dat unu cand I am spus ca trebuie sa spun ace face cu 85000 euro”.

Nu e clar, deocamdată, la câți colegi a ajuns mailul respectiv. Dar a ajuns să fie printat și să circule pe Facebook și în grupuri de WhatsApp. Pare amuzant la prima vedere, dar nu e amuzant contextul în care ai ajuns să vezi această declarație.

Banca Transilvania dă vină deja pe „colegul”

banca transilvania client

Într-un mesaj publicat pe Facebook pe 23 iulie, Banca Transilvania spune: „[…] Din primele indicii, un angajat al băncii a generat incidentul, din neglijenţă. Ca bancă, ne pare rău pentru această eroare și ne cerem scuze pentru greșeala colegului nostru. Este un caz izolat și nu reflectă standardele de siguranţă şi confidenţialitate ale băncii. Incidentul nu ne caracterizează”.

Ceea ce oricum ar fi ciudat ca un așa incident să „caracterizeze” o astfel de instituție.

„Ne asumăm public să luăm măsurile care se vor impune și conlucrăm activ cu instituțiile abilitate. Ne cerem scuze în primul rând clientului nostru”, a adăugat Banca Transilvania.

Deocamdată, ce încearcă Banca Transilvania să evite e o amendă mare pentru încălcarea GDPR. Totodată, încearcă să transmită că nu e totul așa grav. Dar e destul de clar că-i grav.

Într-un comentariu la postarea respectivă, BT susține: „E clar ca avem multe de imbunatatit, dar stim sigur ca incidentul acesta ne va motiva si mai mult sa facem lucrurile mai bine”. Ceea ce nu-i chiar de ajutor pentru client.

De ce o „greșeală” de tipul acesta nu-i de râs

Cum ziceam, băncile din România sunt obligate să ceară justificări. Sigur, sunt inconfortabile pentru clienți și unii dintre ei chiar nu vor să fie „luați la ochi” pentru ce trece prin conturile lor. Dar independent de asta, ce-i mai grav la Banca Transilvania e că a demonstrat o proastă pregătire a angajaților când vine vorba de protejarea datelor clienților.

Jurnalistul Vitalie Cojocari îl știe pe cel care a dat declarația la BT și a publicat pe Facebook detalii suplimentare. „L-am contactat [pe clientul din mail]. Mi-a confirmat informația. Mi-a zis că și-a ieșit din fire și le-a trimis acel text. Că nu i se pare normal ca niște funcționari dintr-o bancă să-și justifice existența și salariile inventând proceduri”, explică Vitalie.

„Neglijența băncii mi-a creat grave probleme personale (acasă în familie) și la serviciu. E incalificabil că, cea mai mare bancă din România, UNA CU ACȚIONARIAT ROMÂNESC, face asemenea erori incalificabile”, i-ar fi spus clientul despre toată situația. „Nu meritam asta, mai ales că banca acționa chiar abuziv, având în vedere că sursa banilor era licită, demonstrată, fiind evident că e o chestie formală să îl întrebi pe un răufăcător dacă vrea să folosească banii în scopuri ilicite”, a adăugat acesta.

Cum se va termina situația asta? Până când vom avea vești oficiale de la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Banca Transilvania va încerca să găsească (dacă nu l-a găsit deja) pe angajatul care a dat șirul de mailuri în public. Amenda, mică sau mare, cel mai probabil va fi aruncată spre angajat.

Chiar dacă BT susține că o astfel de situație nu-i e „caracteristic”, cum nici n-ar trebui să-i fie, demonstrează o pregătire precară a angajaților și a sistemelor de protecție a datelor clienților.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI