Banca din România care vrea să ofere credite 100% online: cui se adresează
O bancă din România se pregătește să-și digitalizeze inclusiv serviciul de creditare și pregătește o platformă specială pentru acest lucru.
Raiffeisen Bank, la fel ca alte instituții bancare, trebuie să se adapteze vremurilor pe care le trăim. Distanțarea socială e regula de bază, iar deplasarea la ghișeul unei bănci devine o problemă și un risc în pandemie. Așa că se caută soluții pentru ca totul să poată fi rezolvat de la distanță.
Banca anunță că dezvoltă împreună cu Qualitance o platformă pentru creditarea întreprinderilor mici și mijlocii, produsul afșându-se în faza de testare cu un grup limitat de clienți ai băncii. Urmează ca, în 2021, toți clienții IMM-uri să poată acces credite online, fără să se deplaseze la ghișeu.
Raiffeisen Bank, credite 100% online
Platforma gândită de bancă permite automatizarea completă a întregului flux de operațiuni- de la transmiterea ofertei până la acordarea efectivă a finanțării. În configurarea platformei, s-a pus accentul pe simplificarea interacțiunii clienților cu banca,dar și pe securitatea datelor utilizatorilor, transmite insitituția bancară
„Contextul pandemic ne-a demonstrat că nevoia de accesare a fondurilor pentru susținerea și dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii este nu doar reală, ci și imediată. Am accelerat, așadar, dezvoltarea acestei platforme digitale alături de QUALITANCE, înțelegând specificul clienților noștri și provocările acestora. Am testat intens întregul proces alături deun grup restrâns de companii, iar feedback-ul pozitiv pe care l-am primit ne motivează să continuăm dezvoltarea și să facem disponibil acest instrument de creditare rapid și eficient pentru toți clienții noștri IMM, până la sfârșitul anului viitor”, declară Vladimir Kalinov, Vicepreședinte Retail Raiffeisen Bank.
Se pare că totul a fost gândit și executat pe repede înainte.
Platforma digitală de creditare creată de QUALITANCE pentru Raiffeisen Bank a fost dezvoltată în timp record, din martie până în noiembrie, parcurgând în ritm accelerat etapele de design, implementare și testare cu o parte din clienții băncii.
Platforma a fost construită pe o arhitectură scalabilă de microservicii integrate cu sistemele existente ale băncii, în baza unor metodologii de lucru de tipul agile, design thinking, rapid prototyping. Deocamdată, nu va fi dsponibilă clienților persoane fizice.