30 iul. 2020 | 13:21

Anunțul la care nu se aștepta nimeni, sunt vizați toți șoferii cu mașini pe benzină și motorină. Ce se va întâmpla la pompă?

AUTO
Anunțul la care nu se aștepta nimeni, sunt vizați toți șoferii cu mașini pe benzină și motorină. Ce se va întâmpla la pompă?

Piața carburanților continuă să fie extrem de volatilă, iar evoluțiile sunt urmărite cu atenție de toți șoferii care au mașini pe benzină și motorină.

Piața de carburanți a fost puternic lovită de pandemia de coronavirus. Cererea a scăzut puternic, iar prețul petrolului s-a dus în cap accelerat. În acest context, n-au mai contat nici înțelegerile OPEC și nici alte decizii ale marilor producători de petrol pentru a duce tarifele mai sus.

Iar efectele vor dura pentru ceva vreme.

Reprezentanții OMV Petrom susțin că piața de carburanți își va reveni la nivelul de dinaintea crizei cel mai devreme în 2022. Pentru șoferi, poate fi o veste bună: prețurile vor rămâne mici pentru o perioadă. Dar e și un semnal puternic al faptului că lucrurile nu merg în direcția bună la nivel de economie mondială.

Toți șoferii cu mașini pe benzină și motorină trebuie să știe: ce se întâmplă la pompă

Șeful diviziei Downstream Oil a OMV Petrom, Radu Căprău, susține că cererea va rămâne scăzută nu numai în acest an,

„În trimestrul al doilea, cererea de produse petroliere a fost puternic afectată, ceea ce se va reflecta în scăderi pe tot anul, chiar dacă vedem o tendință de recuperare în această perioadă, mai bună decât am estimat inițial. Credem că rezultatele pe acest an vor fi cu aproximativ 10% mai mici decât în 2019, în ceea ce privește cererea de carburanți”, a spus reprezentantul Petrom.

Vânzările de benzină, motorină și kerosen ale OMV Petrom au scăzut, de asemenea, în trimestrul al doilea. Volumele vânzărilor cu amânuntul, care au reprezentat 46% din vanzârile totale de produse rafinate, au scăzut în perioada aprilie-iunie, cu 25% față de perioada similară a anului trecut, ca urmare a restricțiilor de circulație, susține compania.

Cu toate acestea, vânzările totale de produse rafinate au fost doar cu 17% mai mici, ca urmare a scăderii doar cu 10% a vânzărilor en gros, “reflectand volume mai mari la export de produse petroliere proprii”. Pentru prima dată de la privatizare, compania a înregistrat pierderi pe segmentul upstream ca urmare a prețurilor reduse la gaze și petrol.