Anunț pentru românii care au cont bancar: 4 milioane de carduri, vizate. Cea mai mare bancă face schimbări radicale

Anunț pentru românii care au cont bancar: 4 milioane de carduri, vizate. Cea mai mare bancă face schimbări radicale
Andrei Simion
Andrei Simion
11:51 25.05.2020

E cert că suntem într-o perioadă cu schimbări majore în piață bancară și în societate. Dar nu mai e un secret că digitalizarea va schimba lucrurile radical. Cea mai mare bancă din România dezvăluie ce înseamnă asta pentru clienți.

Dacă n-ai făcut până acum pasul spre digitalizare, cel puțin în sistemul bancar, ar fi cazul. Cea mai mare bancă din România a explicat că asta e direcția pe termen lung. Iar perioada aceasta ne-a demonstrat foarte bine de ce e nevoie să avem și soluții digitale.

Banca Transilvania susține că are peste 4 milioane de carduri, dintre care 500.000 sunt de carduri de credit. Dar fii atent la cifra asta: în fiecare secundă au loc 10 tranzacţii cu cardurile BT. Și îți ziceam în trecut că Banca Transilvania mizează puternic pe aplicație. În acest context, e bine să știi că 1 din 4 clienţi folosesc cardul înrolat în wallet-uri. Astfel, banca a ajuns la peste 1 milion de carduri unice digitale din cele peste 4 milioane de carduri fizice, active în BT Pay, Apple Pay, Fitbit Pay sau Garmin Pay.

Ce schimbări majore pregătește Banca Transilvania

Înainte de toate, când vine vorba de securitate, BT vrea să înlocuiască soluțiile clasice de SMS OTP (one time password) sau parola utilizate la autorizarea tranzacțiilor online. În locul lor vor fi folosite soluții biometrice, disponibile direct în BT Pay. Apoi, e vorba de plăţi cu cod QR. E mai ușor și poți face asta direct din aplicație.

Totodată, Banca Transilvania mizează pardul virtual în BT Pay. Cardul digital, lansat în perioada pandemiei, a prins deja tracţiune. E echivalentul cardului fizic şi un pas natural în aplicatia BT Pay. Acum, banca susține că va veni complementar cu aceste carduri virtuale (generate instant), cu ciclu de viaţă mai scurt şi utilizate în principal pentru nevoi specifice, de exemplu înrolarea pe un site, unde clientul nu găseşte confort în a înrola cardul principal.

Când vine vorba de aplicație, banca vrea să ofere posibilitatea instalării BT Pay pe smartphone-uri fără NFC, aşa încât clienţii care au astfel de telefoane să poată beneficia de opţiunile oferite de aplicaţie (mai puţin plata contactless). Și să permită reemiterea cardurilor digitale direct în BT Pay sau upgrade-ul la un card superior, cu beneficii mai multe.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI