Airbus a venit cu avionul care se conduce singur: cât de sigur e
Industria aviatică trece print-un moment de transformare. Se intră deja într-o nouă etapă, cea a avionelor autonome, care se conduc singure. Iar Airbus nu vrea să piardă startul.
Airbus e cel mai mare nume european în industria aviatică, aflat în directă competiție cu americanii de la Boeing. Ambele companii caută să inoveze și să vină cu noi tehnologii pentru a se impune. Recent, Airbus a prezentat un avion care se conduce singur. În timpul unor teste, aeronava s-a desprins de la sol fără intervenția piloților.
Aceștia s-au aflat, totuși, în cabină pentru a interveni în caz de urgență. Așadar, după mașinile autonome, care se pregătesc să iasă pe străzi, acestă tehnologie ajunge și-n industria aviatică.
Airbus a prezentat avionul care se conduce singur
Modelul prezentat se numește Airbus A350-1000, care vine echipat cu cele mai noi tehnologii din domeniu. Între altele, dispune și de tehnologia de recunoaștere a imaginilor. Aeronava a reușit să decoleze singură de pe aeroportul Toulouse-Blagnac, fără să fie nevoie de intervenția piloților.
A efectuat nu mai puțin de opt decolări pe funcția de auto-pilot, ceea ce le dă speranțe celor de la Airbus că pot veni, în curând, cu tehnologia și pe cursele de linie. E un pas uriaș făcut în domeniu, iar direcția e clară.
Airbus a făcut publice și imagini, în care se poate observa cum avionul decolează fără intervenția pilotului.
„Am setat doar accelerația înainte de decolare apoi n-am făcut decât să monitorizăm avionul. A început să se miște și să accelereze, s-a menținut pe pistă și a urmat viteza exactă pe care am introdus-o în sistem. Avionul a început să se ridice în mod automat și s-a desprins de la sol fără probleme”, povestește unul dintre piloți, Yann Beaufils.
Tehnologia folosită pe modelul de avion autonom e diferită de cea pe care o folosesc companiile aeriene în prezent. Decolarea fără pilot a fost posibilă grație sistemului de recunoaștere a imaginilor, instalat pe model, care i-a permis avionului să „vadă” traseul.
Următorul pas ar fi și aterizarea fără intervenția pilotului, funcție ce va fi testată chiar anul acesta.