22 sept. 2020 | 15:34

Airbus dezvăluie trei modele de avioane alimentate cu hidrogen

ACTUALITATE
Airbus dezvăluie trei modele de avioane alimentate cu hidrogen

Compania aerospațială europeană Airbus a venit cu trei modele de avioane care se bazează pe energia hidrogenului, mai degrabă decât pe poluarea cu kerosen.

Conceptele, cunoscute în mod colectiv sub numele de „ZEROe”, fac parte din eforturile companiei de a pune în funcțiune primul avion comercial zero-carbon până în 2035, relatează Bloomberg.

Compania aeriană Airbus vrea să devină neutră din punctul de vedere al carbonului până în 2035

Astfel, un design este conceput pentru a transporta până la două sute de pasageri cu o rază de acțiune de două mii de mile marine. Proiectul include un turboventilator cu hidrogen, care este rotit de un motor cu turbină cu gaz modificat. Hidrogenul lichid ar fi stocat și distribuit prin rezervoare în partea din spate a avionului.

Al doilea design, care poate transporta până la o sută de pasageri, folosește un motor cu turbopropulsor, care funcționează și pe hidrogen. Este destinat călătoriilor pe distanțe scurte, care acoperă aproximativ o mie de mile marine.

În cele din urmă, un al treilea model, cel mai extins dintre cele trei, este conceput pentru a găzdui două sute de pasageri. Conceptul îmbină aripile cu corpul principal, creând un spațiu deschis masiv. „Fuzelajul extrem de larg deschide multiple opțiuni pentru stocarea și distribuția hidrogenului și pentru dispunerea cabinei”, se arată într-o declarație Airbus.

Airbus speră să provoace entuziasm prin aceste lansări în jurul ideii de a alimenta avioanele de mâine folosind hidrogen gazos. „Tranziția la hidrogen, ca sursă primară de energie pentru aceste avioane concept, va necesita o acțiune decisivă din partea întregului ecosistem aerian”, a declarat Guillaume Faury, CEO al Airbus.

„Cred cu tărie că utilizarea hidrogenului – atât în ​​combustibilii sintetici, cât și ca sursă primară de energie pentru avioanele comerciale – are potențialul de a reduce semnificativ impactul climatului aviației”, a adăugat el. Încă mai trebuie depuse o mulțime de lucruri pentru ca aceasta să devină realitate. De exemplu, aeroporturile ar trebui să investească semnificativ pentru a instala infrastructura necesară pentru transportul și alimentarea cu hidrogen – dacă ideea se va maturiza dincolo de stadiul conceptual.