Ce mașini au cumpărat românii în iunie, în ciuda situației economice
Industria auto e puternic afectată de pandemia de coronavirus. Vânzările sunt în creștere de la lună la lună, dar comparativ cu anul trecut situația e dezastruoasă. Iată ce mașini au cumărat românii în luna iunie, în plină criză.
APIA – Asociația Producătorilor și Importatorilor Auto din România a analizat statistica generată de DRPCIV și a venit cu niște date pentru luna iunile. Iar scăderea e uriașă față de 2019.
Numărul autoturismelor noi înmatriculate în luna iunie în România a scăzut cu 27,8%, prin comparație an la an. În cifre, înseamnă puțin peste 10.000 de autoturisme noi înmatriculate în România în luna iunie.
Cele mai cumpărate mașini în iunie
APIA confirmă faptul că lunile de criză au impactat puternic industria auto.
„Conform datelor comunicate de către DRPCIV (Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor), în luna iunie a.c. au fost înmatriculate în România 10.161 autoturisme noi, cu 27,8% mai puţine decât în luna similară a anului 2019. Ca şi în Europa, pandemia COVID-19 a fost principalul factor al acestei evoluţii, deşi, în România, dealership-urile au rămas deschise în toată această perioadă.Ca urmare, după primele 6 luni din acest an, România înregistrează o scădere destul de importantă, de 30,7%, dar mai puţin amplă comparativ cu evoluţia înregistrată în cele mai mari pieţe europene, care consemnează scăderi între 34,5% (Germania) şi 50,9% (Spania)” – arată APIA.
Clasamentul e condus de cinci mărci de autoturisme. Primul loc e ocupat, evident, de Dacia.
- Dacia – 3.600 unităţi (-4,6% faţă de luna iunie 2019)
- Renault 808 (-41,5%)
- Hyundai 700 (-3,2%)
- Toyota 650 (+16,9%)
- Volkswagen 620 (-41,8%)
Trendul rămâne totuși același: s-au înmatriculat mai multe mașini rulate – mai exact, 26.552 de unităţi înmatriculate în luna iunie. Sunt cu 21% mai puţine decât în luna similară din 2019 (de 2,6 ori mai multe decât cele noi), ceea ce reprezintă o scădere totală de doar 16,6% (cele noi -30,7%) faţă de aceeaşi perioadă din 2019, adică primele șase luni.
În ceea ce priveşte înmatriculările de vehicule comerciale noi (LCV, HCV, Minibus), acestea înregistrează în luna iunie 2020, o scădere generală de 14,8% (dar LCVs în creştere cu +6,4%), iar pe ansamblul primelor 6 luni din acest an, o scădere generală de 33%.
„După contracţia pieţei auto din primele luni ale anului 2020 (ianuarie – februarie), impactul COVID-19 accentuează în următoarele 4 luni (martie-iunie) scăderea achiziţiilor de autoturisme, atât în Europa, cât şi în România”, spune APIA.
Astfel, şi în luna iunie 2020, cele mai mari pieţe auto au înregistrat volume mult mai mici în comparaţie cu luna similară a anului 2019. Ca urmare, pe ansamblul perioadei analizate, cea mai bună evoluţie în luna iunie în rândul celor mai mari patru pieţe europene (Germania, Franţa, Italia, Spania) o înregistrează Franţa, care consemnează o creştere de 1,2%.
Pe ansamblul primului semestru, însă, Germania este ţara care a rezistat cel mai bine din acest grup de ţări, scăderea totală fiind de „doar” 34,5%. Aceasta este urmată de Franţa, cu 38,6%, Italia, cu 46,1%, şi de Spania, cu 50,9%.