Licărire de speranță pentru Dacia: piața care dă un impuls constructorului de la Mioveni

Licărire de speranță pentru Dacia: piața care dă un impuls constructorului de la Mioveni

Pandemia de coronavirus a dat peste cap planurile celor din industria auto. A fost o perioadă neagră pentru Dacia, dar acum norii încep să se risipească. Cel puțin pe o piață din Europa.

Dacia, la fel ca Ford – un alt constructor care fabrică mașini în România – și-a trimis angajații în șomaj tehnic în martie. Producția a fost oprită până la începutul lui mai, iar pierderile au fost uriașe. Între timp, însă, apare o licărire de speranță.

Iar piața care dă un imbold constructorului de la Mioveni e Franța.

Acolo, înmatriculările de automobile din luna iunie arată că programul de redresare lansat de președintele Macron începe să dea rezultate, air piața a crescut față de iunie 2019, în premieră de la blocajul din martie. Dacia a fost pe creștere, de asemenea.

Răsare soarele pe strada Dacia?

În Franța, Dacia a reușit chiar să depășească media pieței, cu peste opt procente. După trei luni în care constructorii au căutat soluții pentru a se menține pe linia de plutire, iar guvernele au venit cu soluții pentru a ține industria în viață, apare o licărire de speranță pentru Dacia.

Surprinzător este că a reușit să ajungă la 16.574 de autovehicule înmatriculate în Franța, cu 8,1% mai multe față de iunie anu trecut. Dar asta se datorează într-o mare măsură planului de relansare al președintelui Macron.

Pentru că, de fapt, scăderea este abruptă pe primele șase luni. Dacia are după jumătate de an o scădere de 46,7% a vânzărilor din Franța, un declin care va fi greu de recuperat în următoarele luni.

Grupul Renault, din care face parte Dacia, a înregistrat de asemenea o creștere bună, 6,5%, peste media pieței, și are -37,5% scădere pe primele șase luni. Există însă jucători în piață care au dat lovitura, cu ajutorul subvențiilor acordate de guvern: BMW a avut o creștere de 37,6%, Mercedes – 43,9%, Ford – 24%, Hyundai – 27,3%. În același timp, au fost și mărci care nu au reușit să prindă primul tren al redresării.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI