Vestea care bagă Dacia în ședință de urgență: SUV-ul care lasă Duster fără șanse

Vestea care bagă Dacia în ședință de urgență: SUV-ul care lasă Duster fără șanse

Dacia are în portofoliul său modelul Duster – un SUV care se vinde extrem de bine la nivel european, dar se pregătește să vină și cu primul model electric. Citroen, însă, e cu un pas înainte.

Citroen anunță că modelul său de SUV hibrid C5 Aircross e disponibil în România. Importatorul mărcii arată că modelul e prezent la toți dealerii din țară. C5 Aircross are un motor care dezvoltă până la 200 de cai putere și poate circula, pe distanțe scurte, exclusiv electric.

Motorizarea hibrid cu încărcare înseamnă un motor de 1.6 litri benzină și un motor electric cu care poate rula aproximativ 50 km. Propulsorul PureTech are 180 CP, iar motorul electric oferă și el 80kW, cele două fiind conectate cu o cutie automată e-EAT8, astfel că puterea sistemului ajunge la 225 CP, iar cuplul maxim, la 320 Nm.

Citroen C5 Aircross, SUV-ul care te face să uiți de Dacia

Autonomia electrică a modelului este asigurată de o baterie Li-Ion de 13,2 kWh, care este amplasată în partea din spate a mașinii. Timpul de încărcare a bateriei la o priză de maxim 7,4 kW, în două ore, în timp ce la o priză casnică, de 3,7 kW, încărcarea poate dura până la 7 ore. Sistemul de propulsie oferă un consum mediu foarte bun, 1,7 litri/100 km, corespunzător unui nivel de emisii de de CO2 de 39 g/km.

Iată și câteva particularități ale SUV-ului Citroen.

Ai 3 scaune din spate, individuale, culisante, înclinabile, mai puțin obișnuite în industria auto, și un volum al portbagajului ce variază între 460 și 600 litri, o dimensiune record pe segmentul C-SUV.

De asemenea, suspensia hidraulică progresivă și geamurile laminate cu strat izolator sunt elemente care contribuie la un confort crescut în habitaclu.

Citroen C5 Aircross este produs în Franța, în uzina din Rennes, și a început să fie disponibil pe piețele din Europa din vara acestui an. În România, el poate fi comandat la prețuri începând de la 40.800 euro, aproape dublu față de versiunea entry, cu motor 1.2 benzină. E dublu față de Dacia, e adevărat, dar clar îți oferă mai multe.

Citește și: