26 dec. 2020 | 10:31

Această schimbare majoră făcută de Renault poate fi cea mai bună veste pentru Dacia

ACTUALITATE
Această schimbare majoră făcută de Renault poate fi cea mai bună veste pentru Dacia

România devine treptat o „rampă de lansare” pentru executivii Renault pentru a avansa către marca Lada, după ce aproape toţi executivii francezi de pe plan local au fost numiţi ulterior în cadrul diviziilor din Rusia.

Astfel, începând de la 1 ianuarie 2021, Centrul de Design al Grupului Renault din Bucureşti va fi coordonat de Ory Yohann în funcţia de şef Studio Design. El îl înlocuieşte pe Jean Philippe Salar, care devine vicepreşedinte director de Design pentru marca Lada în Rusia.

Cine sunt cei care vor coordona Centrul de Design al Grupului Renault din Bucureşti

Ory Yohann este absolvent al Ecole des Beaux-Arts (Nancy) şi al Ecole Nationale Supérieure de Création Industrielle (Paris) din Franţa. Anterior numirii la conducerea centrului de design, el era lead designer pentru Alpine, marca sport a Grupului Renault.

După ce parcurge stagii de practică în domeniul designului (Fondation Odon Vallée, Primăria din Paris şi Decathlon), în 2005 se alătură ca designer în cadrul Centrului de Design satelit al Grupului Renault din Paris.

Din 2007 este parte din echipa centrului Technocentre. Iar în 2010, devine senior Designer. Din 2013 merge în expatriere, în Coreea de Sud, în calitate de Lead Designer la Renault Design Asia. Apoi, în 2018, Yohann revine în Franţa, la Technocentre, ca Lead Designer. El și-a pus amprenta de designer pe exteriorul unora dintre modelele Renault (Mégane Sedan, Grand Scenic, Captur, Clio Estate), potrivit ZF

Jean Philippe Salar are o experienţă de 24 de ani în cadrul grupului

Jean Philippe Salar are o experienţă de 24 de ani în cadrul Grupului Renault. A contribuit la dezvoltarea mai multor modele din gamele Renault şi Dacia: Twingo, Clio 3, Scénic, Trafic 2, Fluence, Mégane cabriolet, Mégane break, Kwid, Duster şi a treia generaţie a modelelor Logan, Sandero şi Sandero Stepway, recent lansate în România.

După ce a absolvit un master în Design Transport la Strate Ecole de Design, Jean Philippe Salar debutează ca designer Exterior la Renault, în anul 1996, în cadrul departamentului Vehicule Utilitare. Aici contribuie la dezvoltarea modelului Trafic 2.

Din 2000 se alătură centrului satelit de Design al Renault de la Barcelona (Spania). În 2001, Salar se întoarce în Franţa, la Technocentre.  Între 2004 şi 2005 face parte din echipa de design de la Renault Samsung Motors (RSM), unde contribuie la modelele SM5 şi SM7.

Ulterior, în 2005 revine la Technocentre şi participă la dezvoltarea întregii game Mégane. În 2008 devine şeful studioului de Design Renault din Mumbai, India, unde dezvoltă, alături de echipa sa, designul modelelor Duster, Pulse, Scala şi Kwid. După experienţa din India, Jean Philippe Salar revine la RSM în calitate de şef proiect. Din 2015 a preluat managementul RDCE din România.

Renault Design Central Bucharest a fost lansat recent

Renault Design Central Bucharest a fost creat în anul 2007 şi este situat în Renault Bucharest Connected. Face parte din reţeaua internaţională a centrelor de design – satelit al grupului.

Noul centru de Design din Bucureşti a fost inaugurat  recent si dispune de o suprafaţă mult mai mare şi echipamente noi (aparat de frezat, cabină de vopsitorie). Echipele realizează designul pentru vehicule cu vocaţie mondială, cu ajutorul celor 40 de angajaţi ai săi  (design, modelare fizică şi digitală). Cu ocazia inaugurării noului sediu, echipele au pregătit un model Duster – un exerciţiu de stil, vehiculul având un look gata de aventură.