11 nov. 2020 | 14:43

2020 poate fi anul mașinilor verzi în UE: cifrele care-ți arată că modelele electrice sunt viitorul

ACTUALITATE
2020 poate fi anul mașinilor verzi în UE: cifrele care-ți arată că modelele electrice sunt viitorul

2020 e anul în care producătorii auto au fost presați să vină cu măsuri pentru reducerea poluării. Așa au ieșit pe poarta fabricilor și mai multe modele electrice decât în anii trecuți. Modele care s-au vândut extrem de bine.

Producătorii au investit mult în tehnologiile care să facă modelele electrice accesibile pentru toată lumea. Prețul lor nu e mic nici acum, dar nu mai este unul prohibitiv. E drept că și guvernele UE au pus umărul la asta. Subvențiile acordate pentru achiziția de mașini electrice sunt consistente și asta se vede în vânzări.

2020 poate fi considerat, așadar, anul de cotitură în ce privește trecerea de la modele cu motoare clasice pe benzină și motorină la cele electrice. Iar cifrele spun totul. La nivelul Uniunii Europene, vânzările de automobile ”verzi” din trimestrul al treilea au crescut cu 128% față de anul precedent, arată datele raportului ”E-Mobility Sales Q4” realizat de PwC.

2020, anul mașinilor verzi în UE

În Europa au fost vândute, în trimestrul al treilea, nu mai puțin de 711.000 vehicule electrice și hibride. Creșterea e uriașă: cu 128% mai mult decât în aceeași perioadă din 2019. Cele mai mari vânzări s-au înregistrat la vehiculele hibride, unde rata de adopție în rândul populației pare mai la îndemână în acest moment: 386.000 unități (+97%), urmate de cele electrice (BEV), 179.000 unități (+121%), și cele hibrid plug-in (PHEV), 146.000 unități (+316%).

Europa a întrecut chiar și China, cea mai mare piață auto, la acest capitol. Mai bine de jumătate (54%) din mașinile hibride și electrice vândute la nivel global în trimestrul al treilea au fost cumpărate de consumatorii din Europa, urmați de cei din China, cu 30%, și din SUA, cu 16%. Iar tendința va continua până la finalul anului, potrivit raportului citat.

Primele cinci piețe ale UE  sunt Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie. Ele au înregistrat cea mai rapidă creștere, de 146%, de la intrarea în lockdown în primul trimestru și până în prezent, până la 579.000 înmatriculări noi doar în trimestrul al treilea. Vânzările de mașini hibride plug in au crescut cu peste 400% în Franța și Germania, în timp ce vânzările de vehicule electrice s-au dublat în toate cele cinci țări.

Cota totală de piață a vehiculelor electrice pentru aceste piețe se situează la 19%.

”În pofida scăderii generale a pieței auto, determinată de pandemie, cererea pentru vehiculele electrice și hibride este stimulată de numeroase programe locale, dar și de lansările de noi modelele de către mărci premium. Și în România, vedem un interes mai mare pentru această categorie de vehicule. Totuși creșterea înmatriculărilor rămâne modestă, de 9% în primele nouă luni, potrivit APIA. Menținerea programului Rabla Plus și lansările anunțate pe acest segment, atât de producătorii locali, Dacia Renault (Spring) și Ford (Puma), cât și de alți constructori auto, vor susține dezvoltarea acestui segment pe plan național”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul Industriei Auto din cadrul PwC România.