Taximetriștii s-au apucat de Uber, Bolt și Yango: cât de supărate sunt firmele de taxi

Taximetriștii s-au apucat de Uber, Bolt și Yango: cât de supărate sunt firmele de taxi
08:05 26.07.2019

Reglementarea serviciilor de ride-sharing din România a dus la o migrație masivă a șoferilor de taxi. Proprietarii firmelor de taximetrie se află într-o situație mai dificilă ca niciodată.

Capitala se confruntă cu o criză a șoferilor profesioniști. Din ce în ce mai multe mașini de taxi rămân în parcări, abandonate. Pur și simplu nu mai are cine să le conducă. Principalii vinovați sunt companiile Uber, Bolt și Yango.

„Ne-au plecat oamenii la aplicațiile de ride-sharing”, se plâng patronii. Pe de altă parte, companiile la care au migrat mulți taximetriști, duc și ele lipsă de șoferi. Ca să-i atragă, unii angajatori le donează mașinile după primul an de parteneriat.

Ca să înțelegi mai bine fenomenul, dacă ești din București, este suficient să vezi parcarea din fata cimitirului Ghencea. Aceasta este plină de taxiuri care nu au fost mișcate de pe loc de foarte multă vreme. Acela este doar un exemplu, dar în multe dintre parcările publice de pe raza Capitalei, vezi zeci de mașini trase pe dreapta, nefolosite.

Ce e Uber explicatii taximetristi
Inquam Photos / Octav Ganea

Fenomenul este sintetizat în doar câteva cuvinte de către patronii companiilor de taximetrie. De luni întregi, nu le-a mai bătut niciun șofer la ușă.  Mihai Ghișa, prim-vicepreședintele Federaţiei Operatorilor de Transport, dar şi patronul unei firme de taxi, recunoaşte deschis: ”După reglementarea aplicaţiilor de ride-sharing, şoferii au migrat masiv.”

În mod fascinant, problema majoră ține însă de bani. În teorie, un șofer de taxi sau ride-sharing din București câștigă în orice circumstanță aproximativ 1000 de euro. Fascinația cu Uber, Bolt sau Yango este derivată din programul flexibil.

Pentru că nu pot să le ofere mai mulți bani, le sunt oferite mașinile pe care le conduc după încheiera unui an de contract. De curând, operatorii companiilor de ride-sharing au început să apeleze la practici similare. Din păcate, în mod real, numărul șoferilor profesioniști care vor să activeze în aceste domenii este din ce în ce mai mic. Cel mai grav va fi de la toamnă, când va începe școala, iar lipsa taxiurilor va fi și mai evidentă decât în miezul verii.