16 oct. 2019 | 13:20

Surprizele Dacia care ar putea face din 2020 cel mai spectaculos an al companiei

ACTUALITATE
Surprizele Dacia care ar putea face din 2020 cel mai spectaculos an al companiei

În ultimii 15 ani, de la primul Logan până la ultimul Duster, Dacia a avut o strategie de-a lansa modele care să-i completeze portofoliul. Și are aproape de toate acum. Astfel, în 2020, sunt așteptate schimbările mai mari.

Duster a fost ultimul model prin care Dacia s-a remarcat. Chiar dacă vânzările sunt mai bune ca niciodată, producătorul se află într-o situație dificilă: niciun model cu adevărat nou, niciun model cu adevărat remarcabil. Ultimele vești sunt despre Sandero, construit pe-o platformă nouă.

Atât Logan, cât și Sandero ar fi fost două mașini noi de la Dacia pentru 2019. Cele două modele, când vor ajunge în sfârșit pe piață, vor folosi platforma CMF-B. Renault o are deja pe Clip și Captur, iar Nissan pe Juke.

Tocmai schimbarea platformei ar fi fost problema. Astfel, cele două mașini ar fi prezentate oficial la salonul auto din Paris, în 2020, conform informațiilor neoficiale citate de Profit.ro. Ar fi și-o justificare de marketing în spate: Franța e cea mai mare piață pentru Dacia, iar salonul de la Paris e unul foarte popular. Pe piață ar ajunge însă în toamna lui 2020.

Dacia mai pregătește două modele spectaculoase

Lodgy și Dokker nu s-au bucurat de cel mai mare succes în România. Dar Dacia ar vrea să le actualizeze, chiar dacă Lodgy a dezamăgit prin vânzări.

Deocamdată, discuția ar fi dacă Lodgy devine un Duster mai mare sau un Duster mai mare și mai ieftin. Decizia ar fi de transformare a lui Lodgy într-un crossover, iar numele e posibil să nu mai fie același. Renault Arkana e un model de avut în vedere aici.

De cealaltă parte, Dacia Dokker se bucură de un real succes pe foarte multe piețe, inclusiv sub marca Renault. Astfel, își va putea păstra trăsăturile și aspectul, fără să pericliteze succesul modelului Renault Kangoo.

Cele două de mai sus ar fi prezentate la salonul auto de la Geneva. Ambele modele ar folosi platforma B0/M0, din prezent, dar cu ceva îmbunătățiri.

Nu în ultimul rând, Dacia are nevoie de niște mașini electrice sau hibride. Așteptarea e ca Sandero să fie primul model hibrid, eventual să concureze și cu Ford Puma produs în România.

Scrie despre lucruri serioase care enervează oameni neserioși. vezi toate articolele