Surpriza Renault: mașina electrică foarte ieftină pe care o vrei la Dacia
De aproape doi ani se discută despre o Dacia electrică. Între timp, sunt inițiative private care transformă mașini vechi într-unele electrice. Dar o speranță există, a lansat-o chiar Renault, și are un preț de sub 10.000 de euro. Iar în lumea automobilelor electrice e chiar un chilipir.
În urmă cu două săptămâni au apărut primele informații despre o mașină Renault electrică mai ieftină de 10.000 de euro. Spre comparație, cel mai popular model al companiei, în Europa, este Zoe, dar prețul este de aproape trei ori mai mare. Acea mașină vehiculată atunci i-a făcut pe mulți să se gândească la o Dacia electrică similar de ieftină.
Între timp, Renault a anunțat oficial K-ZE. E pentru China, în primă fază, și primele detalii despre automobil au fost prezentate în 2018, la salonul auto din Paris. Acum, mașina este un produs al colaborării dintre Renault și Dongfeng Motor din China.
Cât de ieftină e cea mai ieftină mașină electrică Renault?
Cum ziceam, mașina a fost prezentată doar în China, așa că prețurile sunt exprimate în moneda locală. Ca să-ți faci o idee cât ar costa în Europa, sau cât ar fi o Dacia electrică similară la noi, am convertit în euro. Renault K-ZE costă între 61.800 și 71.800 yuani, adică între 7.900 și 9.200 de euro. Prețurilor le-au fost aplicate și niște reduceri oferite de stat.
Deși e o mașină low-cost, Renault K-ZE are o autonomie de 271 de kilometri și o viteză maximă de 105 km/h. Ținta e să atragă navetiști și oameni care circulă mult prin oraș, adică acolo unde e cea mai mare problemă cu poluarea mașinilor. Motorul e de 45 CP, dar în oraș e suficient. Partea mai bună e că bateria poate fi încărcată până la 80% în 30 de minute.
Un detaliu secundar, care te ajută să-ți faci o idee despre cum ar putea fi utilă o Dacia electrică, e că, susține Renault, dacă mergi cu 60 km/h în medie în oraș poți ajunge și la o autonomie de 350 kilometri.
De ce și Dacia are nevoie de-o mașină electrică?
Ai putea spune că, în prezent, nu-i o piață atât de mare de mașini electrice și stațiile de încărcare lipsesc. Într-adevăr, dar nici prețurile mașinilor disponibile n-au fost mici. De aceea o mașină de sub 10.000 de euro, eventual Dacia, ar fi excelentă în Europa și, mai ales, în România. Orașele aglomerate, cum e București, ar putea fi mai puțin poluate.
Altfel, piața mașinilor electrice ieftine abia acum începe să crească. De exemplu, indienii iau în calcul să lanseze o mașină electrică ieftină. Astfel, Renault și, în special, Dacia pot profita de acest moment. Și rezolvă astfel și problemele cu normele de poluare.