Spotify rezolvă problema reclamelor politice mincinoase cu o soluție radicală

Spotify rezolvă problema reclamelor politice mincinoase cu o soluție radicală
Alexandru Puiu
Alexandru Puiu
11:20 30.12.2019

Spotify se numără printre puținele servicii de streaming care vine la pachet cu reclame, în cazul în care nu vrei să plătești costul unui abonament. Din păcate, acele reclame inclus și unele anunțuri mincinoase plătite de politicieni.

Problema reclamelor politice mincinoase este una foarte mare la nivel global. Majoritatea oamenilor sunt ușor influențabili și nu își iau informațiile din mai multe surse. Ca urmare, dacă întâmpină o reclamă pe Facebook construită în jurul unei informații false, o iau de bună și ajung să voteze pornind de la acel materiale neancorat în realitate.

Problema este una foarte dificilă, mai ales dacă ai în vedere că reclamele mincinoase sunt postate direct de către politicienii aflați în campanie electorală. În acest context, au trecut deja câteva luni de când cei de la Twitter au anunțat că nu vor mai publica niciun fel de reclame politice, niciodată. Această soluție este semnificativ mai simplă decât să analizezi valoarea de adevăr a fiecărei afirmații incluse într-o reclamă.

După anunțul Spotify, se pare că doar cei de la Facebook se vor mai îmbogăți în timpul alegerilor prezidențiale de anul viitor din Statele Unite ale Americii. Nu de alta, dar Zuckerberg s-a ascuns în spatele principiilor de libertate de exprimare pentru a-ți servi minciuni politice până în pânzele albe.

Între timp, oficialii Spotify au declarat într-un interviu recent că ”vor lua o pauză” de la distribuirea oricărei reclame politice, atât printre abonații la planul gratuit de streaming, cât și printre cei care ascultă podcasturi pe platformă. În prima fază, schimbarea va afecta doar Statele Unite ale Americii, în contextul în care aceasta era oricum singura țară în care difuza astfel de reclame. Creatorii terți de podcasturi vor putea în continuare să includă reclame politice în propriile producții, cu condiția ca acele anunțuri să adere la politica de publicitate a Spotify.

Motivul schimbării, în mod previzibil, ține de lipsa unor instrumente eficiente pentru monitorizarea valorii de adevăr a respectivelor reclame.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI