19 sept. 2019 | 07:56

Smart TV-urile îți trimit datele personale la Facebook și Netflix: noi studii atestă riscurile la care te expui

ACTUALITATE
Smart TV-urile îți trimit datele personale la Facebook și Netflix: noi studii atestă riscurile la care te expui

În ultimii ani, au existat mai multe scandaluri legate de securitatea televizoarelor inteligente. Din păcate, creatorii lor continuă să facă bani de pe urma ta, prin trimiterea datelor personale la Facebook, Netflix și nu numai.

Tot ce faci pe un televizor inteligent se înregistrează. Împreună cu locația ta exactă, acele date sunt puse la dispoziția Netflix, Google, Facebook și a numeroase agenții de publicitate. Chiar și atunci când smart TV-urile sunt inactive, colectează date. Informațiile îngrijorătoare au fost confirmate de două studii recente publicate de cercetătorii de la Universitatea Northeastern și Imperial College of London.

Experții în securitate cibernetică au descoperit o serie stufoasă de televizoare inteligente, inclusiv modele populare de la Samsung sau LG, cât și gadgeturi ca Roku sau Amazon Fire TV care îți monetizează comportamentul din fața TV-ului. Locația și adresa ta IP sunt trimise de aceste dispozitive către Netflix, dar și către agenții terțe de publicitate. Nu contează nici măcar dacă ai un cont de Netflix.

În acelaști timp, cercetătorii din spatele studiilor au descoperit că și alte dispozitive inteligente, precum difuzoarele și camerele de fotografiat smart trimiteau datele utilizatorilor către zeci de terți, inclusiv Spotify și Microsoft. Concluziile sunt de natură să sporească îngrijorarea cu privire la confidențialitatea datelor utilizatorilor de pe internet, pe măsură ce dispozitivele inteligente inundă locuințele.

Într-un studiu separat realizat de cei de la Universitatea Princeton, cercetătorii au ajuns la concluzia că mai multe aplicații de pe Roku și FireTV trimit datele tale către terți, precum Google. În contextul în care, anul trecut, 68% dintre gospodăriile americane aveau un dispozitiv smart TV în casă, problema este una mai serioasă decât pare la prima vedere.

Toate datele colectate de pe urma comportamentului tău din fața TV-ului sunt monetizate prin folosirea de către terți pentru a ști ce reclame să-ți servească. „Amazon primește aproape jumătate din datele dispozitivelor testate, ceea ce înseamnă că Amazon poate deduce o mulțime de informații despre ceea ce faci cu diferitele dispozitive din casa ta”, a spus David Choffnes, informatician la Universitatea Northeastern și unul dintre autorii lucrării. „De asemenea, pot avea multă vizibilitate în ceea ce fac concurenții lor.”
La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele