Șeful Dacia a confirmat mașinile hibride și electrice. Când ar lansa așa ceva?
Renault, prin divizia Dacia, vrea să câștige piața mașinilor electrice ieftine. Deocamdată, n-are niciun model, dar de aproape doi ani discută despre asta. Recent, șeful Dacia a confirmat că așa ceva va ajunge pe piață. Mai ales după ce Renault a lansat ceva nou.
În 2017, Jean Christophe Kugler, președinte Dacia pe Europa, a spus că va fi o mașină electrică, iar prețul va fi cel care o va face remarcabilă. „[Chiar și cu acest model] vom rămâne şocant de accesibili. Nu vom schimba direcția în care merge brandul. Vom beneficia de pe urma poziției alianței [referitor la Renault – Nissan Alliance] și avem la dispoziție tehnologii care și-au dovedit utilitatea, pe acestea le vom putea folosi pe Dacia. Avem toată această tehnologie [pentru automobile electrice] deja pregătită și disponibilă. Fiind parte din această alianță înseamnă și că atunci când avem nevoie de o tehnologie, o avem. Nu trebuie să negociem”, a explicat acesta.
Acum, o nouă confirmare vine de la Christophe Dridi, director general Automobile Dacia şi Group Renault România. Într-un interviu acordat publicației SeeNews, el a explicat cum stă treaba cu mașina electrică sau hibridă de la Dacia.
„Întrebarea nu e dacă vom lansa o Dacia electrică sau hibridă, ci când. Avem deja toată tehnologia necesară datorită Alianței [Renault – Nissan]. Proiectele noastre viitoare au capacitatea de-a integra această tehnologie, dar vom lansa ceva când piața este pregătită. Infrastructura e un alt punct important, la fel și legislația.”
Christophe Dridi
Ce înseamnă momentul potrivit pentru Dacia electrică?
Chiar dacă Renault K-ZE pentru China e o mașină relativ ieftină, așa cum ar putea fi și un model Dacia, asta nu înseamnă că nu rămâne o mare problemă: încărcarea. Dat fiind că atât în 2017, cât și în 2019 se discută despre „momentul potrivit”, e foarte probabil ca o Dacia electrică ieftină să aibă o autonomie redusă.
Autonomia redusă înseamnă că ai nevoie să încarci destul de des. Iar fără stații speciale nu prea ai ce să faci. Deocamdată, la nivel național, nu există o strategie închegată pe subiectul acesta. Primul pas ar fi însă o mașină hibridă.
În acest caz, 2020 pare cel mai bun an. Asta pentru că UE impune condiții mai stricte. Companiile au la dispoziție până în 2021 ca să se plieze pe normele UE. În caz contrar, se pot aștepta la amenzi.
Amenzile vor ţine cont de emisiile tuturor maşinilor fabricate de companie, în speță Renault. Aici intră și modelele Dacia. În medie, datorită tehnologiilor moderne, maşinile brandului Renault emit mai puţin CO2 decât modelele Dacia. Arndt Ellinghorst, analist la Evercore ISI, apreciază că în următorii doi ani îndeplinirea ţintelor privind emisiile va costa producătorul local aproximativ 671 milioane de euro. Sau, per unitate, asta ar însemna 1.269 euro.