11 iun. 2019 | 15:02

Proiectul prin care n-o să mai fie chin să ajungi de la aeroport în București

ACTUALITATE
Proiectul prin care n-o să mai fie chin să ajungi de la aeroport în București

În prezent, București se bazează pe un aeroport mare de care e conectat doar cu linii de autobuz. Dar viitorul ar putea fi mai promițător.

Între București și aeroportul „Henri Coandă” din Otopeni ar trebui să existe o linie de cale ferată. Ea există, dar leagă parțial Capitala de aeroport. Mai nou, se discută despre acea cale ferată care ar face transportul mai facil.

Veștile vin direct de la Ministerul Transporturilor. Astfel, contractul pentru proiectarea şi execuţia modernizării liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional „Henri Coandă” a fost semnat pe 11 iunie. Are o valoare totală de 398 milioane de lei și nicio dată oficială de inaugurare.

Când ai putea spera la o linie de tren între București și aeroport

Ministrul a afirmat că nu se pune problema finanţării, banii există. Totodată, constructorul poate începe lucrările cât mai repede. Deşi perioada de proiectare este de două luni, ministrul se aşteaptă ca procedura să fie finalizată în maximum trei săptămâni.

Constructorul a specificat că proiectul tehnic este gata. Necesită doar avizarea şi autorizaţia de construire din partea Ministerului Transporturilor. Cei aproape 400 mil. lei se duc într-o lucrare care va avea 3,95 kilometri. Va fi împărţită în trei zone: teresamentul (600 de metri), zona de urcare pe viaduct (900 de metri) şi viaductul (1.500 de metri).

„Putem face multe lucruri în România, putem face lucrări de cale ferată, autostrăzi. Trebuie doar să ne dăm mâna şi să nu ne mai punem beţe în roate”.
Gheorghe Popescu, consilierul ministrului Transporturilor

Proiectul include staţia Otopeni şi interferează viitoarea construcţie a unei linii de metrou. Iar la metrou poți oricum să mai speri, că nu va fi gata prea curând. Cât despre o dată de inaugurare, a fost aruncată una estimativă.

Gheorghe Popescu, consilierul ministrului, a spus că până la 30 martie 2020 ar putea fi gata lucrările. Termenul nu-i ales la întâmplare, că vine înainte de Euro 2020, turneu de fotbal în care e implicată și România.

Scrie despre lucruri serioase care enervează oameni neserioși. vezi toate articolele