O nouă țară europeană interzice UBER: precedentul de care nu avea nevoie gigantul
Indiferent cât de bun sau de popular este UBER în fiecare colț al mapamondului, efortul pentru interzicerea serviciului în anumite țări este semnificativ. S-au chinuit și în România să-i pună pe butuci, dar cei de la UBER au suferit o înfrângere dureroasă în altă țară europeană importantă.
Conform celor de la Reuters, Uber a suferit o înfrângere foarte dureroasă într-un tribunal din Europa. Precedentul trist s-a petrecut în Germania, pe parcursul zilei de joi. Oficialii nemți au decis că gigantul american nu are licențele necesare pentru a opera o companie care angajează șoferi.
Cei de la Uber s-au străduit să se adapteze la particularitățile legislative ale fiecărei țări în care operează, dar efortul respectiv a devenit aproape imposibil în anumite teritorii din cauza lobby-ului taximetriștilor tradiționali. În Uniunea Europeană, de exemplu, față de America de Nord, Uber interacționează în mod exclusiv cu mici angajatori de șoferi și angajații lor cu licență clasică pentru transport de persoane.
Decizia de ieri din Germania a dus la interzicerea serviciilor oferite de Uber în șapte orașe mari din teritoriu. Pe lângă încălcarea particularităților de licențiere, tribunalul a identificat mai multe probleme cu modul în un șofer Uber acceptă o comandă. Aparent, șoferul putea să vadă și să accepte un client nou, înainte ca angajatorul său să-și dea aprobarea. În plus, legea după care funcționa compania de ride-sharing în Germania menționează că un șofer trebuie să se întoarcă la sediul angajatorului după fiecare cursă în care a lăsat un pasager la destinație.
La fel cum s-a întâmplat și în România, procesul a fost intentat împotriva Uber de către asociația șoferilor de taxi din Germania. De la aflarea deznodământului procesului, taximetriștii speră să nu aștepte prea mult până când decizia va fi implementată. Ca referință legală, Uber riscă să plătească până la 250.000 de euro per cursă, dacă nu se supune deciziei tribunalului. Partea bună este că cei de la Uber pot face apel la decizie.