Numărul conturilor false de pe Facebook îți arată cât de mare este, de fapt, rețeaua socială
Într-una dintre rarele sale declarații publice, Mark Zuckerberg a oferit detalii suplimentare legate de conturile false de pe Facebook și de mijloacele folosite pentru eliminarea lor.
În fiecare an, inginerii Facebook șterg câteva miliarde de conturi false. Multe dintre ele au ajuns să fie eliminate prin intermediul algoritmilor de inteligență artificială. În același timp, există însă și foarte multe situații care necesită intervenție umană, a explicat fondatorul celei mai mari rețele sociale.
„Soluția este să verifici identitatea celor care au un număr mare de distribuiri și să faci mai mult să identifici conturile false. Așa că acum îți cerem un act de identitate și să îți demonstrezi localizarea dacă vrei să lansezi reclame politice. Poți să spui lucruri controvesate, dacă vrei, dar trebuie să ți le susții și să răspunzi pentru ele. Sistemul nostru de inteligență artificială a avansat mult în detectarea clusterelor de conturi false care nu se comportă asemeni oamenilor. Așa că eliminăm miliarde de conturi false pe an și cele mai multe în câteva minute de la creare, astfel încât nici nu apuc să facă mare lucru”, a spus Zuckerberg într-un discurs susținut la Universitatea Georgetown.
Într-o perioadă în care cenzura din China este un subiect foarte fierbinte, Zuckerberg a insistat pe faptul că respinge cenzura. În consecință, nu va opera niciodată într-una dintre cele mai mari țări de pe mapamond. „În timp ce serviciile noastre, precum WhatsApp, sunt folosite de protestatari și activiști de pretutindeni datorită criptării mesajelor și confidențialității, pe TikTok, aplicația chineză care crește rapid în întreaga lume, mențiunile despre aceleași proteste sunt cenzurate, chiar și aici, în SUA! Ăsta este internetul pe care ni-l dorim?”, a întrebat retoric Mark Zuckerberg.
În același set de circumstanțe, CEO-ul Facebook a insistat pe beneficiul rețelelor sociale pentru micii întreprinzători. „Mica afacere de la colț de stradă are acum acces la aceleași instrumente sofisticate la care doar cei mari aveau acces până acum, să se facă auziți, să ajungă la clienți, să creeze mai multe joburi în orașul lor, să devină un nod social în comunitate”, a susținut el. Dacă îți permite timpul și ai o curiozitate legată de cel mai recent discurs propagandistic al lui Zuckerberg, îl poți analiza integral mai jos.