Motocicleta cu patru roți ar putea fi transportul perfect pentru București
Motocicleta cu patru roți este primul și singurul autovehicul din această categorie la care roțile se înclină în funcție de condițiile de drum. Este ideal pentru transportul urban, dar poate fi folosită și pe off-road.
Dacă te-ai săturat de mașină pentru că n-ai unde să o parchezi, consumă mult și ocupă mult spațiu, te poți orienta către acest vehicul.
El este mai mult un scuter, pentru că are exact dimensiunile și greutatea unuia, dar se comportă ca o motocicletă și este aproape la fel de sigură ca un autoturism.
Motocicleta cu patru roți se numește Quadro4 și este omologată pentru drumurile publice din toate statele membre ale Uniunii Europene. Poate fi condusă doar dacă deții permis de conducerea din categoria A.
Quadro4 cântărește 257 de kilograme și suportă o suprasarcină (cu tot și șofer și, opțional, încă un pasager și/sau câteva bagaje ușoare) de 500 de kilograme. Are un motor de 350 centimetri cubi, cu un singur cilindru și patru valve.
Motorul funcționează pe benzină, dar are pornire electronică și este încadrat în clasa de poluare Euro 4 – cantitatea de emisii poluante este de 105 g/km și are un consum de carburant de 4,7 l/100 km.
Până aici, arată ca un „motor” obișnuit, dar Quadro4 este singurul scuter echipat cu HTS (Hydraulic Tilting System), adică un sistem hidropneumatic de suspensii independente și pe față și pe spate care permite roților să se „muleze” pe orice denivelare și să se încline la viraje.
Unghiul de înclinare este impresionant, de până la 45 de grade și întregul viraj se desfășoară în perfectă siguranță și cu maximum de confort, fără vibrații sau zdruncinături.
Datorită acestui sistem de suspensii independente, motocicleta cu patru roți se adaptează admirabil și pe teren accidentat. Quadro4 este ideală pentru o mare varietate de drumuri, de la șosele urbane și autostrăzi, uscate sau ude, până la off-road și chiar drumuri cu un mic strat de zăpadă, având roți de 14 inci.
Motocicleta este ideală pentru orice vârstă. Poate fi condusă și de tineri, în stil sportiv, dar și de persoane vârstnice care au nevoie de un autovehicul ușor pentru a-și căra cumpărăturile. Quadro4 dispune de trei compartimente de depozitare. Într-unul dintre ele, poate fi stocată chiar și o cască de protecție pentru adulți.
Singura problemă ar fi prețul. Eu am găsit Quadro4 second-hand și la 10.000 de euro. Deci, costă aproape cât un automobil Dacia nou sau unul la mâna a doua. Că e scump sau nu, depinde de nevoile fiecăruia.