15 oct. 2019 | 14:53

Monitorul Prețurilor îți arată dacă ești păcălit de Mega Image, Carrefour și alții

ACTUALITATE
Monitorul Prețurilor îți arată dacă ești păcălit de Mega Image, Carrefour și alții

Consiliul Concurenței a lansat, în sfârșit, Monitorul Prețurilor. Așa cum îi zice numele, e o unealtă excelentă ca să vezi cum fluctuează prețurile rețelelor mari, cum ar fi Mega Image, Carrefour, Kaufland și nu numai.

Din 15 octombrie, Monitorul Prețurilor e live și poți vedea ce prețuri sunt la cele mai populare produse. Conform Consiliului Concurenței, sunt peste 30.000 de produse din 1.700 de magazine din România. Mega Image, Carrefour, Kaufland sau Selgros sunt pe listă.

„Comparatorul conține prețul a 30.000 de produse din marile lanțuri de magazine. Când am o listă de cumpărături, pot să compar cu ușurință prețurile în magazine din localitatea mea sau din zona în care mă aflu, în loc să merg din magazin în magazin. […] această transparență crescută în piață va obligă magazinele care au prețuri mai mari să le reducă, să coboare spre nivelul prețurilor mai mici. În felul asta facem concurența să acționeze mai repede și mai bine.”
Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței

Deocamdată, poți compara prețurile de la următoarele rețele mari: Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Lidl, Mega Image, Penny și Selgros. Rețeaua Profi va fi listat în curând.

Cum funcționează Monitorul Prețurilor pentru Mega Image, Carrefour, Kaufland și alții

monitorul-preturilor-romania-mega-image-carrefour-kaufland

Platforma Monitorul Prețurilor e disponibilă aici. Ca să o folosești, trebuie să adaugi în coș cel puțin cinci produse (poți și mai multe, evident). Apoi, pe o anumită zonă pe care o alegi îți arată ce prețuri sunt la magazine. Mega Image, Carrefour și Kaufland sunt cele pe care le-am comparat eu în primul test.

Partea proastă e că nu toate produsele sunt la toate magazinele. Monitorul Prețurilor îți arată și costul total al coșului, dar, dacă un produs nu e, evident valoarea totală va fi mai mică.

Cel mai eficient scenariu în care ai putea folosi platforma e când vrei să faci mai multe cumpărături, de sume mai mari. Adaugi produsele, alegi orașul, apoi vezi ce prețuri sunt. De exemplu, am găsit fluctuații între Mega și Mega, dar și între Carrefour și Carrefour. Evident că sunt fluctuații și între rețele concurente.

Depinde zona, depinde și ce tip de magazin e. Mega Image Shop & Go, de exemplu, va fi mai scump decât un hypermarket Carrefour sau un concept store Mega Image.

Scrie despre lucruri serioase care enervează oameni neserioși. vezi toate articolele