Mașinile electrice, mai nocive decât crezi. Secretul pe care nu ți-l spune nimeni

Mașinile electrice, mai nocive decât crezi. Secretul pe care nu ți-l spune nimeni
12:46 19.04.2019

Mașinile electrice sunt mai nocive pentru mediu decât ți se spune. Chiar dacă în apropierea lor nu-ți îmbolnăvești plămânii, poluarea lor se resimte în alte locuri și e chiar mai periculoasă decât cea de la mașinile clasice, arată un studiu german.

Acest studiu are un argument greu de combătut, dar, înainte să-i dai crezare pe deplin și să spui „vezi? știam eu eu că mai bine îmi iau o rablă SH”, ține cont de faptul că electricitatea în Germania e produsă în mare parte din combustibili fosili.

Prin urmare, era doar o chestiune de timp până când urma să apară un astfel de studiu partizan care consideră mașinile electrice la fel de nocive pentru mediu, ca mașinile cu ardere internă. Să vedem, însă, ce au descoperit cercetătorii germani.

De ce „poluează” mașinile electrice

Intuitiv, compușii chimici ca litiul, cobaltul sau manganul au nevoie de resurse neregenerabile pentru a fi procesate și pentru a deveni părți ale bateriilor auto. Însăși fabricarea bateriilor în sine presupune emisii poluante în cantități colosale. Cercetătorii spun că prin trecerea la mașinile electrice nu facem decât să mutăm poluarea dintr-o parte în alta.

De exemplu, pentru producția unei baterii pentru o Tesla Model 3, se produce o cantitate de poluare (dioxid de carbon) de 11, până la 15 tone.

Dacă iei în considerare durata de viață de zece ani a unei mașini electrice și că parcurgi anual cu ea vreo 15.000 de kilometri (în medie), o să ai între 73 și 98 de tone de dioxid de carbon pe kilometru. Este concluzia la care au ajuns specialiștii Christoph Buchal, Hans-Dieter Karl și Hans-Werner Sinn.

Mașinile electrice, la fel de nocive precum cele diesel?

De asemenea, trebuie ținut cont de faptul că și electricitatea de care ai nevoie pentru a-ți reîncărca mașina produce emisii poluante, mai ales dacă ești într-o țară ca Germania sau România (și multe alte țări), unde combustibilii fosili sunt baza pentru energie.

Luând în considerare toți acești factori, luăm iar ca exemplu mașinile Tesla, care ar produce, în acest fel, între 150 și 180 de grame de dioxid de carbon pe kilometru. Este o cantitate de emisii poluante chiar mai mare decât cea produsă de mașinile diesel Mercedes.

Să nu uităm însă că industria are mult de pierdut din cauza politicilor UE privind reducerea tot mai drastică a emisiilor poluante.

Mașinile pe motorină sunt ținta principală, iar Germania încă mai este considerat „imperiul” diesel. Scandalul Dieselgate n-a făcut decât să clatine imaginea publică impecabilă pe care o aveau autoturismele nemțești.