06 iun. 2019 | 09:59

Renault, gigantul care controlează Dacia, îți arată în cel mai bun mod cât de poluat e București

VIDEO ACTUALITATE

Compania producătoare de mașini Renault a venit cu o modalitate inedită de a-și promova mașina electrică Renault Zoe și se leagă de poluarea din București.

Ca soluție pentru problema poluării, Renault propune Renault Zoe, mașina 100% electrică, cu emisii zero. Compania face asta cu ajutorul unei reclame uriașe, amplasată chiar în centrul Bucureștiului, pe exteriorul magazinului Cocor. Reclama este sub forma unui billboard care face mai mult decât să ofere informații legate de mașină. Astfel, cu cât poluarea din oraș este mai mare, cu atât scade și prețul mașinii, de care chiar poți profita.

Determinarea nivelului de poluare se face cu ajutorul unor senzori care colectează date în timp real. Aceștia sunt conectați și cu alții, montați în mai multe zone din București și fac apoi o medie a poluării din oraș. Un algoritm convertește apoi datele în discount-uri și modifică prețul mașini în funcție de nivelul poluării. Beneficiezi de ofertă din aplicația Renault.

Românii nu sunt neapărat foarte receptivi în ceea ce privește achiziționarea unei mașini electrice, în primul rând din cauza prețurilor prea mari.

De ce să-ți iei mașina electrică de la Renault

Nivelul de poluare din București este unul extrem de mare, asta e clar. Este a oua cea mai poluată capitală din Uniunea Europeană. Mașinile electrice ar putea fi una dintre soluțiile prin care am putea reduce emisiile de dioxid de carbon în atmosferă. Exact aceasta este ideea pe care Renault a hotărât să meargă pentru a-i face pe români să-i cumpere mașina electrică.

O mașină electrică chiar ar putea avea sens în București. Orașul are peste 100 de stații de încărcare, iar mașina electrică de la Renault are o autonomie suficient de bună. În vreo două ore poți încărca bateria la 100% și poți să conduci cam 200 de kilometri cu încărcarea asta. Partea bună e și că nu ai nevoie de combustibil, deci poți spune că mergi gratis cu mașina.