Mașina perfectă pentru București vine de la un brand renumit și arată fabulos
Mașina viitorului ar putea fi mașina ideală pentru București. Design futurist, culori vibrante, multă sticlă, tehnologie foarte avansată sunt doar câteva elemente care te fac să vrei să trăiești într-o lume a SF-ului.
Poate că pare evident în imagini, dar dacă nu, e cazul să te anunț că acest concept este un Smart ForFour al viitorului, ca o soluție salvatoare pentru un model pe care Daimler s-ar putea să nu-l mai producă în următorii ani.
Se întâmplă și, cumva, unele mari companii aleg să-și „ucidă” exact mașinile care sunt printre cele mai populare, mai utile și mai economice de pe piață.
Autoturismele Smart ForTwo și ForFour sunt pe cât de interesante, pe atât de necesare într-un oraș cum este Bucureștiul, unde locurile de parcare sunt atât de puțin, iar prețul benzinei tot mai mare, de la un an la altul.
Dacă Daimler are de gând să oprească producția celor două modele, la fel cum a făcut Renault cu atât de utilul Twingo, s-ar putea să vorbim mai degrabă de un regres pe segmentul mașinilor de oraș.
La drept vorbind, Smart a devenit un fel de model iconic pentru automobilele urbane, dar mai ales pentru tinerele șoferițe care nu prea se descurcă în trafic, dar au nevoie de o mașină micuță și stilată care atrage atenția, dar, în același timp, se estompează imediat în traficul aglomerat. Smart a fost mereu acea prezență feminină sexy de la care nu-ți puteai lua privirea, dar nici nu îndrăznești să te apropii prea mult.
Un anume Robert Hahn a creat însă un concept-car care schimbă complet această percepție delicată despre Smart. Pentru prima dată, în fața ochilor imaginea unui Smart cu alură masculină, robust și 100% electric- Smart EQ4, cum l-a numit creatorul.
Poate că acest concept e mai futurist decât ți-ai dori, dar trebuie să recunoști că e o mașină reușită și ar arăta fabulos în realitate.
Cele mai frumoase elemente de design sunt panourile de sticlă de pe portieră și de pe plafon, la care se adaugă și ferestrele obișnuite; toate permit pătrunderea unei cantități mai mari de lumină în timpul zilei și cresc vizibilitatea.
Hahn a gândit mașina așa cum ne-am dori-o toți: cu o baterie suficient de mare care să asigure o autonomie de 500 de kilometri, accelerație de la 0 la 100 km/h în mai puțin de patru secunde și suficient spațiu pentru cinci persoane.