27 iun. 2019 | 10:28

Mărturia unui belgian despre Dacia: „Acum e inutilă după nici 3 ani”

ACTUALITATE
Mărturia unui belgian despre Dacia:

Dacia și Renault încearcă să mascheze o problemă destul de mare cu un anumit motor pe care l-a pus pe mai multe mașini. Cele mai noi mărturii vin din Belgia, de la un șofer șocat de cum i-a fost distrusă mașina.

H5FT este un motor pe benzină de 1,2 litri foarte popular care se regăsește pe mai multe modele ale grupului Renault-Nissan. Totodată, are și probleme mari pe care producătorul nu ar vrea să le recunoască. Numărul mașinilor cu astfel de motoare defecte ar putea ajunge la 600.000. Motorul e numit 1.2 TCe pe modele Renault și Dacia și 1.2 DIG-T pe automobilele Nissan.

Cel mai nou caz, și destul de tulburător, vine din Belgia, unde un șofer, pe nume Olivier, susține că s-a trezit cu motorul care s-a transformat într-un fel de oală sub presiune.

Ce s-a întâmplat cu Dacia Lodgy în Belgia

Deocamdată, nici Dacia, nici Renault nu au vorbit deschis despre problemă. În cazul din România, au dat vina pe modificările făcute de proprietar. În cazul lui Olivier, mașina era în garanție, iar costul reparațiilor a ajuns la 7.000 de euro. Din fericire pentru el, n-a trebuit să plătească nimic pentru această Dacia Lodgy defectă.

Olivier, șoferul din Belgia, și-a cumpărat mașina cu motorul problematic în 2016. E modelul cu 115 cai-putere. În urmă cu câteva săptămâni a început să constate o problemă la motor. Se auzea ca și cum toate componentele mecanice se învârteau. Într-unul dintre drumurile sale a încercat să verifice nivelul uleiului, doar că era atât de dificil să vadă indicatorul, încât a băgat mașina direct în service.

La service mecanicul i-a spus că ar fi condus această Dacia Lodgy fără ulei. Doar că avea ulei, însă consumul motorului e prea mare. Aceasta e problema acuzată de foarte mulți proprietari de mașini Dacia, Renault și Nissan cu acest tip de motor. Din fericire, a fost scos din fabricație.

Problema e imensă în Spania și Franța, chiar dacă Renault încearcă să-i facă pe toți să uite că există. Așa cum a menționat și Olivier în articolul din presa belgiană, problema e că mașina devine inutilă pentru revânzare. Motorul i-a fost schimbat, dar cum el nu se mai produce cel mai probabil e unul recondiționat.

Acum e inutilă după nici trei ani. Chiar dacă e reparată, nimeni n-o să vrea s-o mai cumpere, deoarece consumă prea mult ulei. Ce mi-aș dori ar fi să fiu despăgubit.
Olivier, proprietar Dacia Lodgy