20 iun. 2019 | 12:35

Cum poate butonul de „like” de pe Facebok să-ți distrugă viața

ACTUALITATE
Cum poate butonul de „like” de pe Facebok să-ți distrugă viața

Pentru unii contează mai mult, pentru alții mai puțin, dar e clar că butonul de like de pe Facebook e important atunci când folosești rețeaua socială.

Ca ființe umane, avem nevoie de tot felul de confirmări: că ne facem treaba bine la job, că ne-am îmbrăcat frumos sau că noua tunsoare arată bine. Totuși, această nevoie de aprobare socială ajunge la cu totul alt nivel pe social media.

Unii cercetători aseamănă telefoanele cu aparatele pentru jocuri de noroc și, asemenea, acestora, pot să-ți dea dependență. Un caz special în reprezintă chiar Facebook. Gândește-te numai la cât de des verifici notificările atunci când pui un status sau o poză nouă pe rețeaua socială.

Astfel, asemenea unui aparat de jocuri de noroc, telefonul a fost creat pentru a te face să petreci cât mai mult timp în fața ecranului. În cazul Facebook, butonul de like are exact acest rol, să te țină conectat la platformă. De fiecare dată când primești o notificare, creierul reacționează și generează dopamină.

Așadar, când numărul de like-uri de pe Facebook scade, anxietatea crește, pentru că nu mai primești suficientă aprobare socială de la ceilalți. Devii astfel dependent de

Un alt mod prin care butonul de like de pe Facebook îți strică viața

E deja binecunoscut faptul că giganții tech știu cam totul despre noi, iar Facebook nu e sub nicio formă o excepție. Poate nu ești conștient de asta, dar cu cât dai mai multe like-uri pe platformă, cu atât Facebook poate identifica mai multe detalii despre tine.

După 70 de like-uri, Facebook te cunoaște mai bine decât prietenii tăi. De la 300 încolo, deja știe mai multe despre tine decât partenerul tău, potrivit unui studiu de la Cambridge University. Studiul a arătat că Facebook își poate da seama de anumite lucruri pe care nu ai vrea să le știe nimeni despre tine. De exemplu, algoritmii rețelei sociale au observat că o proporție mai mare de bărbați gay ar da like unui anumit brand de cosmetice. Astfel, Facebook ar putea cunoaște orientarea sexuală a unei persoane, chiar dacă aceasta ar prefera să țină informația privată.

Relația noastră cu like-urile de pe Facebook este una de tip iubire/ură, dar ar fi bine să ne dăm seama de efectele pe care toate astea le-ar putea avea asupra noastră.