Lamborghini are tehnologia care poate revoluționa bateriile pentru mașini
Chiar dacă Lamborghini nu e acum un nume puternic în industria auto electrică, ar putea deveni în viitor. O cercetare recentă i-a adus un brevet crucial pentru această industria. Reușita a fost atinsă împreună cu laboratorul MIT.
Lamborghini și specialiști de la MTI au colaborat pentru dezvoltarea unei noi generații de supercapacitoare. E vorba acum de un material sintetic inovator. Colaborarea dintre cele două organizații a început în urmă cu trei ani, când Automobili Lamborghini s-a alăturat Programului MIT – Italia. Apoi, în 2017, a lansat alte două proiecte de cercetare, unul cu profesorul Mircea Dincă (MIT – Departamentul de Chimie), iar celălalt cu profesorul John Anastasios Hart (MIT – Departamentul de Inginerie Mecanică).
Cercetările ulterioare vor explora optimizarea suplimentară a proprietăților materialului și producția acestuia la o scară din ce în ce mai mare. Mai exact, acest rezultat este o parte a tranziției către tehnologia vehiculelor electrice pe care Automobili Lamborghini a început-o în 2017 cu prezentarea Terzo Millennio și, mai recent, cu modelul Sián, dezvelit la Salonul Auto de la Frankfurt din 2019.
Ce potențial are invenția co-brevetată de Lamborghini
Noul material a fost sintetizat de echipa profesorului Mircea Dincă din laboratoarele Departamentului de Chimie al MIT cu sprijinul Departamentului de Dezvoltare a Conceptelor de la Automobili Lamborghini. Se bazează pe conceptul „Metal-Organic Frameworks” (MOF).
Structura moleculară a acestei familii de materiale o face candidatul ideal pentru producerea de electrozi pentru supercapacitoare de înaltă performanță, deoarece maximizează suprafața specifică, adică suprafața expusă la sarcina electrică în raport cu masa și volumul de probă. Mai precis, obiectivul declarat al cercetării este îmbunătățirea densității energetice. Brevetul promite să crească această densitate cu până la 100% în comparație cu tehnologia existentă pe piață.
Supercapacitoarele sunt deja o soluție câștigătoare în aplicațiile din sportul de înaltă performanță, în virtutea specificațiilor lor de putere și durabilitate excepționale, și promit să devină o tehnologie esențială pentru anii următori, datorită Automobili Lamborghini.
O a doua colaborare, de trei ani, cu echipa profesorului John Anastasios Hart din Departamentul de Inginerie Mecanică MIT își propune să stabilească noi principii de proiectare pentru materialele din bateriile performante care pot fi integrate în structura vehiculului. Proiectul va avea ca rezultat prototipuri de baterii care asigură o combinație de performanțe – stocare a energiei, versatilitate geometrică și integritate structurală, esențială pentru obiectivele de performanță stabilite de Lamborghini Terzo Millennio.