Facebook vrea să faci bani din sondaje și a lansat o aplicație pentru asta
Dacă te numeri printre cei care nu au niciun fel de problemă cu completarea sondajelor de opinie, Facebook a creat un instrument software în acest scop. Este intitulat Facebook Viewpoints.
Compania Facebook a fost subiectul mai multor scandaluri în ultimii ani din cauza modului în care îți prelucrează datele personale pentru monetizare și îți servește reclame care ți se potrivesc de minune. Facebook continuă această practică, dar față de situațiile anterioare, o face printr-o aplicație dedicată studiului de piață. În acest fel, speră să scape de îngrijorarea celor care își doresc un pic mai multă intimitate în aplicația originală de Facebook.
Având în vedere aceste detalii, Facebook a lansat Viewpoints, o aplicație simplă și la subiect care te plătește să completezi sondaje de opinie, să participi la diverse studii sau să execuți alte sarcini care, în final, vor facilita îmbunătățirea serviciilor create de Facebook. Spre deosebire de Google`s Opinion Rewards care funcționează într-o manieră similară, nu ești recompensat imediat în Viewpoints. În schimb, aduni puncte și, în mod automat, acele puncte sunt transpuse în bani pe care îi primești pe Paypal, imediat după atingerea unui anumit număr de puncte.
Avantajul major al acestui sistem utilzat de Facebook este că punctele nu-ți vor expira și ține doar de tine să le transpui în bani într-un timp cât mai scurt. Pentru a evita un alt scandal legat de exploatarea utilizatorilor, Facebook oferă acces la Viewpoints doar persoanelor de peste 18 ani. În plus, vei ști în permanență ce date sunt colectate și cum sunt folosite. În privința accesării de către terți a datelor tale, gigantul lui Zuckerberg promite să nu-ți vândă informațiile sau istoricul activității fără acordul tău explicit.
La ora actuală, Viewpoints este accesibilă doar în Statele Unite ale Americii și doar pentru cei care au un cont de Facebook. Compania promite că va extinde în 2020 țările în care poate fi accesat programul și va facilita și înscrierea fără un cont de Facebook.