23 mart. 2019 | 10:14

Facebook ar putea fi prinsă iar că a mințit în cazul Cambridge Analytica

ACTUALITATE
Facebook ar putea fi prinsă iar că a mințit în cazul Cambridge Analytica

Facebook a fost implicată în atâtea scandaluri în ultima vreme că ai și uitat de unele. Compania pare totuși să nu se poată opri din deformarea adevărului.

În încercarea deslușirii cazului, oamenii legii încearcă acum să descopere când a aflat Facebook de colectarea de date a Cambridge Analytica.

Compania lui Zuckerberg susține că a aflat de scurgerea de date odată cu noi toți, în decembrie 2015. Totuși, noi descoperiri arată că Facebook ar fi știut despre problemă cu mult înainte ca informația să ajungă în presă.

Procurorul general al Washington DC încearcă să obțină desecretizarea unui document pe care rețeaua socială îl vrea ținut secret. Compania susține totuși că acesta ar conține informații sensibile din punct de vedere comercial despre companie.

Documentul în cauză ar conține un schimb de mailuri între angajații Facebook. Aceștia discută cum aplicații terțe ar fi vândut date către Cambridge Analytica, prin încălcarea politicilor platformei. Asta susține procurorul general al Washington DC.

De asemenea, indică și faptul că gigantul tech știa de colectarea necorespunzătoare a datelor de către Cambridge Analytica mai demult. Cu mai multe luni înainte ca informația să ajungă în spațiul public. Asta mai menționează procurorul în cererea sa de desecretizare a documentului.

„În 2015, am aflat de la jurnaliștii de la The Guardian că Kogan a împărtășit date din aplicația sa cu Cambridge Analytica, a declarat Mark Zuckerberg, CEO Facebook în audierea din fața congresului american din 2018.

Ce a permis Facebook să se întâmple

Procurorul general a dat în judecată Facebook în decembrie 2018. Acesta susține că „supraveghera slabă și setările de confidențialitate derutante” au permis ca informații personale ale utilizatorilor să poată fi colectate. Astfel, Cambridge Analytica a reușit să obțină date despre aceștia dintr-o aplicație cu un test de personalitate a lui Alexandr Kogan, un cercetător de la Universitatea Cambridge.

Informații personale a aproximativ 87 de milioane de utilizatori Facebook au putut fi accesate de firma de consultanță.

Acest scandal și multe altele pun la îndoială capabilitatea companiei de a proteja datele personale a celor peste două miliarde de utilizatori pe care îi are.