24 oct. 2019 | 13:13

De ce succesul Apple e și câștigul Samsung, chiar dacă sunt rivali

ACTUALITATE
De ce succesul Apple e și câștigul Samsung, chiar dacă sunt rivali

Apple se bucură de un succes neașteptat cu noile vârfuri de gamă iPhone, lansate în luna septembrie. Americanii sunt principali rivali ai sud-coreenilor pe piața telefoanelor, dar asta nu înseamnă că Samsung nu capitalizează de pe urma vânzărilor Apple.

După prima lună de când modelele iPhone 11, iPhone 11 Pro și iPhone 11 Pro Max au ieșit pe piață, americanii au motive de bucurie. Vânzările merg bine deocamdată, chiar dacă în America lucrurile nu stau cum și-ar dori. 

Analiștii și investitorii sunt mulțumiți pentru că acțiunile sunt în creștere. Dar câștigători din această situație nu sunt numai Tim Cook și membrii echipei lui. Se deschid niște șampanii și prin Coreea de Sud, acolo unde Samsung, principalul rival al lui Apple, capitalizează de pe urma vânzărilor americanilor. Și o să-ți explic de ce.

De ce se bucură Samsung de câștigul Apple

Grație vânzărilor bune înregistrare de noua generație de iPhone, divizia de ecrane a Samsung a cunoscut o creștere a comenzilor. Asta pentru că, în caz că nu știai, telefoanele celor de la Apple sunt echipate cu ecrane OLED livrate chiar de Samsung. Așadar, dacă cele trei modele de iPhone – iPhone 11, iPhone 11 Pro și iPhone 11 Pro Max – se vând bine, atunci există cerere și pentru Samsung.

În al treilea trimestru, care s-a încheiat în septembrie, divizia de ecrane a Samsung a livrat nu mai puțin de 22,2 milioane de unități pentru telefoanele Apple. Au existat livrări în două variante: 5,85 inci și 6,46 inci.

Iar comenzile pe luni arată în felul următor: 3,9 milioane de ecrane în iulie, 8,4 milioane în august și 9,9 milioane în septembrie. Separat, volumul de ecrane din septembrie pentru care a existat cerere este cu 40% mai mare decât cel estimat inițial, de 6.9 milioane de unități.

Pentru octombrie și noiembrie, Samsung estimează că va livra 9,8 milioane de ecrane, respectiv 5 milioane. Vom vedea cum se încheie anul, dar e posibil ca, după luna decembrie, Samsung să tragă linie și să constate că a vândut Apple nu mai puțin de 40-50 de milioane de ecrane OLED.

Pe piața telefoanelor, Apple și Samsung sunt rivali. Dar ambii producători își echipează telefoanele cu ecrane OLED fabricate de sud-coreeni. Iar asta înseamnă un câștig pentru Samsung.