Dacia, pe mâna altcuiva: cine ar putea fi noul șef de la Renault
Renault, constructorul francez care deține și Dacia, e în căutarea unui nou șef. Strategiile ar putea fi schimbate, iar efectele se vor resimți până la uzina din Mioveni.
Renault, constructorul auto francez care are în portofoliu și marca autohtonă Dacia, își caută șef. Thierry Bollore a fost demis, luna trecută, în urma unui vot al Consiliului de Administrație. Dar surprinzătoare este abordarea Renault după această situație.
Potrivit jurnaliștilor francezi, producătorul auto caută să-l angajeze pe Luca de Meo, cel care conduce în acest moment Seat, parte din grupul Volkswagen. Ar fi o mișcare surpriză, mai ales că de numele acestuia se leagă lansarea celebrului model Fiat 500. Pe atunci, Luca de Meo conducea grupul de firme Fiat – Alfa Romeo – Lancia.
Renault, în căutarea unui nou șef: ce înseamnă pentru Dacia
Luca de Meo e cunoscut drept un mare specialist al industriei auto. Presa franceză insistă pe faptul că, deocamdată, acesta nu a acceptat postul și nici nu se știe dacă-l va accepta. Lucrează pentru grupul german Volkswagen încă din 2009, atunci când a fost recrutat la conducerea departamentului de marketing al Audi.
La cârma Seat a avut realizări impresionante. Vânzările merg bine, iar marca a intrat și pe cea mai mare piață auto a lumii – China. Pentru noua conducere de la Renault mai sunt vehiculate și alte nume: Didier Leroy, aflat în acest moment la conducerea Toyota, dar și Patrick Koller, șeful Faurecia, din grupul PSA.
Până la găsirea unui nou șeg, Renault Group e pe mâna lui Clotilde Delbos, care conducea departamentul financiar. Ocupă, în prezent, funcția de CEO, dar doar cu titlu interimar.
Pentru Dacia, venirea unui nou șef la Renault ar putea reprezenta, în sfârșit, intrarea pe piața electricelor. E o perioadă în care toți constructorii auto se concentrează pe acest segment, dar marca autohtonă ezită să facă pasul deocamdată. Modele electrice sau hibrid marca Dacia ar putea fi anunțate anul viitor sau, după unele zvonuri din piață, chiar în 2021.