10 iun. 2019 | 15:28

Dacia Logan dispare de la vânzare, în mai multe țări. Ce alte schimbări a mai pregătit constructorul de la Mioveni

ACTUALITATE
Dacia Logan dispare de la vânzare, în mai multe țări. Ce alte schimbări a mai pregătit constructorul de la Mioveni

Dacia Logan dispare de la vânzare, pe anumite piețe din Europa. Producătorul de la Mioveni va face o serie de schimbări în ceea ce privește motoarele mașinilor din gamă, ca să respecte noile standarde de poluare și să nu rămână cu mașinile pe stoc sau să nu aibă probleme de omologare.

Ne întoarcem treptat, la căruță, dacă ar fi să privim situația cu o doză de exagerare. Nu știu dacă Dacia chiar vrea să fie precum elevul silitor și cuminte care se conformează imediat noilor reguli sau este foarte speriată de noile standarde de poluare care se anunță.

Dacia Logan dispare…într-un fel

Dacia Logan dispare de la vânzare, în mai multe țări

Cert este că producătorul face anul acest mai multe schimbări care s-ar putea să nu fie apreciate de mulți, dar măcar ajută compania să supraviețuiască pe o piață auto din ce în ce mai competitivă și care devine tot mai „electrificată”.

Prima mare schimbare este dispariția Daciei Logan de pe anumite piețe europene și ne referim aici la versiunea sedan, adică la cea mai căutată. Mașina nu mai poate fi comandată de aproape o lună în Italia, Germania, Austria, dar și alte state din UE.

Fie producătorul a înregistrat o scădere drastică a numărului de vânzări pentru acest model, fie are de gând să introducă o nouă versiune pentru Logan. Noua versiune s-ar putea traduce tot printr-o modificare drastică la nivelul motorizării. Mă îndoiesc că la nivel de design vor veni cu ceva nou.

Dacia Lodgy primește și ea un motor nou

Dacia Logan dispare de la vânzare, în mai multe țări

De asemenea, Dacia Lodgy va trece și ea printr-un proces de schimbare, în sensul va primi noul motor de 1.3 litri capacitate, care încă e „vedeta” alianței Renault – Nissan (și, mai nou, și a noastră).

Conform celor de la Auto-Bild ar fi vorba de același motor care a fost introdus anul trecut la Dacia Duster, doar că la Lodgy va fi disponibil cu maximum 100 de cai-putere. La SUV avem două versiuni – cu 130 și 150 CP, dar ambele doar pentru varianta 4 x 2.

Producătorul de la Mioveni a promis că motorul 1.3 TCe de 150 CP va fi disponibil și pe Duster 4 x 4, dar din această vară. Rămâne de văzut pe ce piețe va apărea mai întâi. La noi, prețul de pornire va fi de aproape 17.000 de euro.