12 dec. 2019 | 17:55

Dacia, în mijlocul unui scandal: care e problema cu airbag-urile de pe mașini

ACTUALITATE
Dacia, în mijlocul unui scandal: care e problema cu airbag-urile de pe mașini

Dacia e văzută de mulți drept un brand ieftin și fiabil, cu care-ți faci foarte bine treaba. Numai că se pare că a dat-o în bară cu airbag-urile și e acuzată acum de dublu standard.

Daciae lăudată de mulți specialiști din industria auto. La capitolul plusuri sunt trecute prețul extrem de accesibil, fiabilitatea și tehnologiile care, chiar dacă nu-s mereu de ultimă generație, reușesc să fie eficiente și utile în multe momente. Încep, însă, să apară minusuri.

Cele mai recente vin de la testele NCAP realizate în America Latină. Acolo, specialiștii au descoperit că Renault vinde modele Dacia cu dublu standard. Iar problema e cu airbag-urile care se regăsesc pe modelele Sandero, vândute în ambele versiuni: cea clasică și cele Stepway și Logan.

Care-i problema cu airbag-urile de la Dacia

Testele NCAP realizate în America Latină au demonstrat că sistemele de siguranță ale modelelor Dacia nu funcționează la fel. Specialiștii au constatat că grupul Renault oferă niveluri diferite de securitate în funcție de piață. Spre exemplu, versiunile vândute în Columbia oferă o mai bună protecție decât cele fabricate în Brazilia și Argentina.

Airbag-urile sunt de o calitate mai bună și asta a reieșit în urma testelor NCAP. În raportul în care au fost adunate concluziilor acestor teste e menționat faptul că același model Dacia, dar vândut în țări diferite, a obținut o stea pentru șofer și patru stele pentru copilul de pe banchetă, dar și trei stele pentru șofer și patru pentru minor.

Diferența? Primul era vândut în Columbia, iar celălalt în Argentina și Brazilia, adică proveneau de pe piața Mercosur. Așa s-a ajuns la concluzia că airbag-urile destinate protecției pieptului și capului și fabricate în Columbia aveau dimensiuni diferite față de cele de proveniență Mercosur.

Cele din Columbia ofereau mai multă protecție – aveau un volum de 22 de litri, spre deosebire de volumele din cealaltă parte, care se opreau la 18 litri.

De asemenea, versiunea fabricată în Columbia avea o structură mai robustă la scaunele din față decât cele destinate pieței din Argentina și Brazilia.