26 feb. 2019 | 16:30

Cum să vinzi mai mult în 2019 dacă ai un magazin online

ACTUALITATE
Cum să vinzi mai mult în 2019 dacă ai un magazin online

Dacă ai un magazin online sau poate lucrezi pentru unul și vrei să crești vânzările atunci ar trebui să ții cont de următoarele sugestii și care sunt tendințele în materie de comerț online pentru 2019.

Comerțul electronic este unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creștere, o piață care va depăși 3,5 trilioane de euro până în 2020, potrivit Statista. România nu face excepție, cu o piață care se dezvoltă constant și urmărește rapid tendințele globale, iar valoarea acesteia ar depăși 4,5 miliarde de euro.

Comercianții care vor să-și crească veniturile în acest an trebuie să transforme comerțul transfrontalier de la „opțional” la „obligatoriu”.

În câțiva ani, comerțul online transfrontalier va reprezenta o treime din toate vânzările de pe internet, potrivit PayU. După cum arată barometrul cumpărătorului online din 2018, anul trecut aproximativ 6 din 10 cumpărători online europeni au achiziționat produse de pe un site din afara țării, iar 76% spun că experiența lor a fost foarte bună. Cumpărăturile online în alte țări sunt cu siguranță un trend și din ce în ce mai mulți comercianți îl urmează. Un studiu recent[3] arată că 66% dintre companii intenționează să își dezvolte afacerea prin accesarea de noi piețe din întreaga lume.

Localizarea experiențelor de cumpărare este un alt element important

Din momentul în care un consumator intră pe un site web, „călătoria” lui trebuie să fie plăcută, sigură și personalizată. Localizarea experiențelor de cumpărare ale clienților va face diferența între companii, datele recente arătând că 41% dintre consumatori au schimbat brandurile pe care le cumpără din cauza lipsei unei abordări personalizate, iar 50% spun că au făcut-o din cauza „unei experiențe de cumpărare negative”, potrivit raportului Accenture.

Ce ar trebui să facă comercianții? În primul rând, să se asigure că mesajele și ofertele lor sunt accesibile și relevante pentru consumatorii locali, oriunde s-ar afla aceștia – fie că își petrec timpul sau rețelele sociale, pe mobil sau pe desktop. Rețelele de socializare au devenit cataloagele moderne de astăzi și un instrument puternic pentru comercianți prin care pot ajunge la consumatori și îi pot păstra pe termen lung.

De asemenea, fie că folosesc AI, VR, căutările vizuale sau vocale, e important să se asigure că investesc în acea tehnologie care îmbunătățește experiența de cumpărare a consumatorilor și care este potrivită pentru nevoile, cultura și obiceiurile lor.

Plata ar trebui să fie facilă

Atunci când clientul a luat decizia de a cumpăra un produs, procesul de checkout trebuie să aibă loc fără niciun fel de efort din partea lui: să fie simplu, rapid și sigur. Potrivit Institutului Baymard, aproximativ 70% dintre cumpărători își abandonează coșul de cumpărături. Până la 13% vor abandona achiziția dacă nu au la dispoziție o metodă de plată locală pe care o preferă.

Românii sunt obișnuiți să plătească online cu cardul, în timp ce polonezii preferă să plătească prin linkuri de plată. Pe mobil, este mai ușor să plătești cu un singur click. Iar când nu ai suficienți bani în cont, este de preferat să ai opțiunea de a apela la un credit online, care îți permite fie să plătești mai târziu, fie să împarți suma în rate online.