YouTube a pornit lupta cu antivacciniștii ca Olivia Steer
Site-urile de social media au început să lupte împotriva anti-vacciniștilor așa cum pot. YouTube, spre exemplu, a găsit o modalitate ingenioasă de a descuraja materialele anti-vacciniste de pe platformă.
Gigantul tehnologic a implementat o nouă regulă – canalurile de YouTube care promovează materiale anti-vacciniste nu au voie să arate reclame la videoclipurile lor, după cum arată BuzzFeed. YouTube a subliniat că toate conținuturile anti-vacciniste sunt periculoase, tocmai de aceea nu permite ca în videoclipurile cu această temă reclamele care pot genera bani creatorilor.
„Avem politici stricte care hotărăsc la ce videoclipuri permitem reclamelor să apară, iar videoclipurile care promovează conținutul anti-vaccinist sunt o violare a acelor politici”, a explicat un purtător de cuvânt de la YouTube. „Implementăm acest politici în mod viguros, și dacă găsim un videoclip care le violează, automat acționăm și eliminăm reclamele”.
Politica de eliminare a reclamelor de la videoclipurile anti-vacciniste nu este una nouă. Cu toate astea, au existat câteva canale anti-vacciniste care au putut monetiza videoclipurile lor, în pofida regulilor YouTube. Printre acestea, s-au numărat VAXXED TV, LarryCook333 și iHealthTub. Cele trei canale – și altele câteva – au putut să arate reclame în videoclipurile lor, chiar dacă acele companii care creaseră reclamele nici măcar nu știau acest lucru. Mai multe companii au cerut ca reclamele lor să fie scoase din acele videoclipuri când au aflat, iar o companie chiar și-a retras complet reclamele de pe platformă.
YouTube a interzis, între timp, și canalelor care au trișat sistemul să ruleze reclame în videoclipuri. O altă platformă de social media – mai exact, Pinterest – a blocat complet posibilitatea de a căuta materiale anti-vacciniste pe site.
Între timp, parlamentarul Adam Schiff a trimis o scrisoare către CEO-ul Google Sundar Pichai și CEO-ul Facebook Mark Zuckerberg, în care și-a exprimat neliniștea cu privire la existența pe cele două platforme a materialelor care „descurajează părinții din a-și vaccina copiii, contribuind la ratele în scădere de vaccinare care ar putea inversa progresul făcut în lupta cu bolile ce pot fi prevenite prin vaccin”.