De ce iPhone ar putea deveni la fel de irelevant ca Walkman sau Polaroid
Dacă lucrurile vor evolua în conformitate cu estimările specialiștilor, popularul iPhone ar putea să devină la fel de irelevant precum bătrânul Walkman al celor de la Sony.
Este foarte ușor să spui că iPhone-ul nu o să moară niciodată. Deși vânzările sunt în scădere, smartphone-ul celor de la Apple se află în topul preferințelor pentru un număr foarte mare de pasionați de tehnologie. În același timp însă, nu de mult, ai fi spus același lucru despre Nokia, Palm, BlackBerry, Polaroid sau Kodak.
În ultimele două decenii, Apple a lansat o serie importantă de produse iconice, gadgeturi care au rămas în mentalul colectiv și au influențat semnificativ evoluția anumitor categorii de produse. Clasicul iPod este doar un exemplu, dar până și all-in-one-urile moderne și-au luat inspirația din primele iMac-uri.
Primele semne către irelevanța iPhone-ului au apărut deja de ceva timp. Au apus vremurile în care Apple era o companie evaluată la un trilion de dolari, iar alternativele chinezești, semnificativ mai ieftine și cu o performanță similară, te fac să te gândești de două ori dacă un iPhone merită banii.
În orice caz, un raport al celor de la Wall Street Journal atrage atenția asupra posibilității că iPhone-ul ar putea urma aceeași cale a Walkman-ului, a pagerului sau camerelor Polaroid. Nu este vorba de un scenariu care va intra în vigoare săptămâna viitoare sau până la finele anului, dar având în vedere ritmul lent în care Apple introduce inovații importante în smartphone-urile proprii, respectiva posibilitate e mai probabilă ca niciodată.
Același raport al WSJ atrage atenția că ideea de gigant în tehnologie este cât se poate de efemeră. Nokia a fost un gigant când vine vorba de telefoane mobile, iar acum nu mai există decât ca o licență și companie de rețelistică. Rămâne să vedem dacă inovațiile planificate de gigantul din Cupertino pentru acest an vor mai schimba un pic viziunea utilizatorilor și, nu în ultimul rând, vor spori vânzările.