22 mart. 2019 | 15:16

Dacia pentru Ceaușescu: ce mașini românești a avut fostul dictator

ACTUALITATE
Dacia pentru Ceaușescu: ce mașini românești a avut fostul dictator

Familia Ceaușescu a avut în posesie o adevărată flotă auto. Mașinile Dacia erau însă printre favoritele fostului dictator, așa că a avut cele mai rare modele.

Nicolae Ceaușescu a fost plimbat cu cele mai luxoase și mai rare mașini. Fiecare membru al familiei fostului președinte deținea un autoturism și, chiar și cele Dacia erau printre cele mai bune de pe piață. Românul de rând doar admira, în timp ce stătea la coadă să ia un salam.

Dacia 2000

dacia 2000 ceausescu

Dacia 2000 este considerată cea mai rară mașină a companiei. Evident, nu doar Ceaușescu s-a plimbat cu această mașină. Autoturismul a fost fabricat în anii ‘80 pentru elita de partid și se spune că dictatorul nu a condus-o niciodată, doar a stat pe scaunul din dreapta șoferului, fiind folosită doar în vizitele oficiale prin țară.

La origine, Dacia 2000 era, de fapt, un Renault 20 TS, special adaptat pentru nevoile și mofturile unor șefi de stat. Era echipat cu un motor de 2.2 litri și 116 cai-putere, geamuri electrice, regulator de viteză, scrumieră cu iluminare și chiar o funcție incipientă de pilot automat. Putea prinde o viteză maximă de până la 180 km/h.

Dacia 1310

dacia 1310 ceausescu

Nu se putea ca tocmai cel mai important om în statul român comunist să nu dețină o Dacia 1310. A fost unul dintre cele mai populare modele, chiar și pentru românii de rând.

La Revoluție, tot cu niște Dacii 1310 a încercat fostul dictator să scape.

Modelul a fost fabricat între 1979 și 2004. Alături de Dacia 1300, au fost fabricate aproape două milioane de exemplare. Ultima berlină 1310 a ieșit pe porțile fabricii în vara lui 2004.

Dacia 1100

dacia 1100 ceausescu

Acesta a fost primul model asamblat de fabrica românească. Spun asamblat și nu fabricat pentru că Dacia 110 a fost, de fapt, un Renault 8 și toate componentele erau produse de francezi. Le trimiteau în Republica Socialistă România, iar noi le asamblam iar Ceaușescu te punea să te mândrești cu mașina 100/% românească.

În România, s-a asamblat între 1968 și 1971, până când a apărut modelul 1300, copiat după alt Renault, evident. Mașinuța a fost destul de îndrăgită. Chiar și azi mai stârnește amintiri frumoase nostalgicilor și-i cucerește pe hipseterii de acum.

Aro 304

aro 304

Aro 304 a fost o altă mașină românească aflată în posesia familiei Ceaușescu. Acest model a fost unul special fabricat de producătorul de la Câmpulung-Muscel pentru fostul dictator. A fost conceput după Aro 244, dar 304 are caroseria alungită, ca să fie mai încăpător.

Aro 304 este echipat cu un motor pe benzină de capacitate 2.5 litri și era dotat cu elemente de confort admirate în anii ‘80 – trapă electrică, tapițerie din piele.

Aro 304 condus de Ceaușescu s-a păstrat până azi, când ANAF l-a scos la licitație, după ce a fost confiscat de la un om de afaceri cu probleme legale. Nu s-au înghesuit prea mulți să cumpere mașina.

Despre mașinile Aro chiar poți spune că au fost 100% românești. Unii spun chiar că au influențat și piața internațională.