Cea mai așteptată veste Renault: posibilă Dacia electrică la preț de sub 10.000 euro
Pentru salonul auto de la Frankfurt, Renault ar pregăti un SUV electric foarte ieftin. Chiar dacă Dacia n-are stand la acest eveniment auto, e posibil ca mașina să ajungă și în linia producătorului local. Mai ales că ultima discuție despre o așa mașină a fost în 2017.
Fără prea multe modele electrice, Renault s-a remarcat destul de bine cu Zoe, model de sub 30.000 de euro. În România, Dacia încă nu produce niciun model 100% electric. Sunt însă declarații oficiale și o oarecare creștere a pieței care pregătește această lansare.
La salonul auto din Frankfurt, Renault vrea să introducă un SUV low-cost, dar care să fie 100% electric. Are un preț promițător: sub 10.000 de euro.
„Facem bani cu mașinile noastre electrice astăzi cu volume modeste, în termeni absoluți. Dacă proiectăm ce urmează să se întâmple pe piață, avem o estimare clară că putem încă să facem bani.”
Thierry Bollore, CEO Groupe Renault
Bollore nu a oferit detalii despre preț. Însă un automobil electric competitiv nu poate costa peste 20.000 de euro, acolo unde e piața second hand de așa automobile sau unde sunt alternative deja.
Modelul acesta pregătit pentru Frankfurt ar fi însă bazat pe Renault K-ZE, model care ar putea sta la baza și primei mașini electrice de la Dacia. K-ZE a fost dezvoltat pe platforma modulară de clasă A a alianței Renault – Nissan.
Renault vrea o mașină electrică ieftină, fie că e o Dacia, fie că e un automobil propriu
Renault vrea să facă din K-ZE un model global. Și trebuie să știi că a fost dezvoltat de divizia Global Acces, care se ocupă de mașinile ieftine ale grupului. Aici e și Dacia. Acum, K-ZE e un model care va fi testat, ca adopție, pe piața din China.
E o piață imensă și cererea e în creștere pentru mașini electrice.
Responsabil de implementarea proiectului este Jérémie Coiffier. El trebuie să cucerească piața din China, și piața globală, pentru Renault pe piața mașinilor electrice. De aceea brandul Dacia e important aici, pentru că poate transforma K-ZE într-o mașină și mai ieftină. Acea Dacia electrică despre care se discută de aproape doi ani.
Deocamdată, Coiffier trebuie să convingă clienții că o mașină de aproape 15.000 de euro cu o autonomie de 250 de kilometri merită. Așa că anunțul de la Frankfurt va fi foarte interesant.