Ce este Brave, poate cel mai bun browser de care nu ai auzit niciodată
În cazul în care nu mai ești mulțumit de Chrome, Firefox, Opera sau Microsoft Edge, există o alternativă interesantă sub numele Brave.
După o lungă perioadă în care s-a aflat în beta, versiunea finală de Brave tocmai s-a lansat oficial. Acesta este un browser care are deja 8,7 milioane de utilizatori lunar, dar sunt șanse foarte mari să nu fi auzit niciodată de el, chiar dacă au trecut patru ani de la momentul în care a devenit publică prima iterație alfa.
Începând de astăzi, poți descărca browserul Brave în versiunea 1.0 pentru Android sau iOS, cât și pentru Windows 10, macOS sau Linux. Abia începând cu această iterație, au devenit disponibile unele dintre funcțiile care au fost intens promovate de creatorul aplicației. Este vorba de platforma opțională la care te poți înscrie pentru reclame personalizate și de sistemul Brave Rewards de recompense. Acesta din urmă este disponibil doar pentru iPhone și iPad, în prima etapă.
Una peste alta, această iterație a browserul este cea destinată tuturor utilizatorilor, în cazul în care vroiai să experimentezi ceva nou. Nu este un browser revoluționar cu o interfață futuristă, dar s-ar putea să fie mai bun și mai rapid. ”Majoritatea companiilor ies foarte repede din beta. Noi am fost metodici în mod deliberat. Am vrut să fim siguri că avem setul nostru de funcții disponibile pentru toată lumea, înainte să ieșim din beta.”, a explicat Des Martin, directorul de afaceri din cadrul companiei.
Partea cea mai interesantă din Brave ține de Brave Rewards, un sistem prin care ești recompensat dacă interacțiunezi cu reclame. Primești 70% din profit printr-un sistem intitulat Basic Attention Tokens sau BAT. Profitul cu pricina poate fi folosit pentru a oferi bacșiș creatorilor de conținut sau poate fi păstrat în format crypto pentru tine. Partea bună este însă că reclamele servite în acest format sunt foarte profitabile pentru toată lume și au o rată de interacțiune foarte mare. Aproximativ 14% dintre utilizatorii de Brave fac click pe acele reclame, în timp ce în cazul Google AdWords rata de interacțiune este de aproximativ 2%.