27 nov. 2019 | 16:05

Ce crede șoferul de Uber despre tine în funcție de ratingul tău de pe aplicație

ACTUALITATE
Ce crede șoferul de Uber despre tine în funcție de ratingul tău de pe aplicație

Dacă ești atent la ratingul șoferului tău de Uber atunci când comanzi o cursă, ar trebui să știi că și acesta se uită la ce rating ai tu pe aplicație.

Toți utilizatorii aplicației de ridesharing primesc un rating, fie că sunt șoferi, fie că sunt pasageri. Așa cum pasagerii se uită ce rating are șoferul care urmează să-l ducă la destinație, la fel se uită și șoferii la nota pe care o au pe aplicație pasagerii care urmează să se urce la ei în mașină. În funcție de asta, își creează anumite așteptări despre cine urmează să beneficieze de serviciile sale.

Evaluarea ta reprezintă media evaluărilor oferite de șoferii care te-au condus la destinație. Este măsurată pe o scară de la 1 la 5. Compania spune că foarte puține persoane reușesc să aibă o evaluare perfectă și te încurajează să nu fii descurajat dacă media ta nu este de 5.

Uber menționează că dacă un șofer oferă unui pasager trei stele sau mai puțin, se presupune că aceștia nu vor fi niciodată potriviți în viitor. De asemenea, o evaluare mică a pasagerilor înseamnă că viitorii șoferi ar putea fi mai sceptici în ceea ce privește acceptarea solicitării acestora. Asta ar putea duce la o așteptare mai lungă pentru respectivii.

Ce cred șoferii de Uber despre tine, în funcție de ratingul de pe aplicație

Clarke Bowman este un american care prestează servicii atât pentru Uber, cât și pentry Lyft. Acesta dă mai multe explicații despre ce îi trece prin cap unui șofer atunci când îți vede ratingul.

Pasagerul de 5 stele

Bowman spune că dacă un utilizator are ratingul perfect, fie este pasagerul ideal, fie este nou pe aplicație. Spune că, de cele mai multe ori, pasagerii cu un rating de 5 stele menționează că este prima dată când folosesc serviciile de ridesharing.

„Dacă văd un rating de 5.0, sunt șanse mari să fii un pasager bun. Voi accepta călătoria ta, deși există șansa să fie prima ta dată”, spune acesta.

Rating între 4.94 și 4.99

Despre utilizatorii care se încadrează între aceste valori, Clarke spune că sunt pasageri foarte buni, iar partea bună e că au și foarte multă experiență în spate. Asta înseamnă că au mai folosit de multe ori servicii de ridesharing pe Uber și știu bine cum trebuie să procedeze.

„Nu am avut niciodată un pasager din această gamă care să fi fost chiar și puțin nepotrivit; toți au fost oameni minunați. În secunda în care văd un rating din acest interval la o solicitare, apăs imediat pe accept”, spune Bowman.

Rating între 4.80 și 4.93

Despre această categorie, șoferul spune că ar conține tot pasageri buni, numai că au avut câteva curse mai puțin perfecte. Poate s-a întâmplat să trântești o ușă din greșeală, ai vorbit prea tare la telefon sau a durat prea mult să ajungi la mașină.

„Probabil că ești încă un pasager bun și nu ar trebui să ai nicio problemă pentru ca șoferii să-ți accepte solicitarea”, spune Bowman.

Rating între 4.7 și 4.79 pe Uber

Șoferul american spune că această categorie începe să-i dea de gândit. Astfel, probabil că ești un pasager decent, dar ai făcut câteva chestii în trecut pentru a obține niște evaluări slabe.

„Dacă m-aș afla în acest interval de rating, nu mi-aș face griji prea mari, dar aș încerca să iau măsuri pentru îmbunătățirea evaluării mele – asigură-te că ești întotdeauna gata la sosirea șoferului, nu mânca în mașină sau nu face mizerie”, explică Clarke Bowman.

Rating între 4.6 și 4.69

„Trântești uși? Pui șoferului întrebări prea personale? Țipi? Esti murdar? Te urci în mașină după ce șoferul așteaptă de aproape cinci minute? Faci mizerie în mașină? Dacă ai răspuns da la oricare dintre aceste întrebări, ai putea fi un pasager rău. Dacă nu știi răspunsul la oricare dintre aceste întrebări, este posibil să fii un pasager rău”, te lămurește șoferul de Uber.

Spune că dacă primește solicitări de la utilizatori din această categorie, tinde să le refuze, pentru că nu merită să-și irosească timpul pe așa ceva.

Rating între 4.5 și 4.59

„Cu siguranță nu voi accepta o cursă de la un pasager din această gamă. Niciodată”, spune Clarke.

„Dacă calificativul tău este în acest interval, nu te mirați dacă trebuie să aștepți foarte mult timp pentru o cursă, deoarece șoferii probabil resping constant solicitările tale. De fapt, dacă evaluarea ta rămâne prea mică prea mult timp, s-ar putea să fii chiar dat afară de pe platformă”, completează acesta.

Rating sub 4.5 pe Uber

Clarke Bowman spune că nu a întâlnit niciodată un pasager pe Uber cu un rating atât de mic și spune că, în cazul în care va da peste unul, nu va afla de ce are un scor atât de mic, pentru că nu va accepta cursa, cu siguranță.