După Apple, Samsung si LG estimează pierderi mari la final de 2018
Apple nu este singurul producător de smartphone-uri care se confruntă cu rezultate dezamăgitoare. Mai nou, Samsung și LG au anunțat că vor avea venituri mai mici pentru finalul anului 2018.
Samsung și-a avertizat investitorii să se aștepte la un profit mai mic în al patrulea trimestru fiscal al anului 2018. Nu numai că este primul trimestru financiar cu un profit în declin din ultimii doi ani, dar este mult sub așteptările analiștilor.
Samsung Electronics a spus că se așteaptă ca profitul operațional să fie undeva la 9,5 miliarde de dolari, un minus de 28,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, dar și sub așteptările de 11,7 miliarde de dolari ale analiștilor Thompson Reuters.
Vânzările consolidate ale companiei sunt de așteptat să ajungă la 52,3 miliarde de dolari, o scădere seminificativă de la 58,5 miliarde de dolari la cât s-au ridicat vânzările anul trecut în acestă perioadă.
Compania a atribuit acestă scădere unei cereri sub așteptări pentru cipurile de memorie, produse care au ajutat seminificativ veniturile companiei cu un semestru anterior, dar și din cauza „intensificării competiției de pe piața de smartphone-uri”.
LG Electronics, altă firmă sud-coreeană, se așteptă ca profitul operațional să se prăbușească cu 80% în trimestrul patru al anului 2018 față de perioada similară din 2017. Veniturile companiei ar fi scăzut cu 7% la 14 miliarde de dolari față de estimarea de 14,4 miliarde de dolari a analiștilor, potrivit CNBC.
Compania sud coreeană nu a mai dat alte detalii legate de aceste scăderi în al patrulea trimestru și ar trebui să publice rezultatele finale la sfârșitul lunii ianuarie 2019.
Analiștii spun că aceste scăderi ale veniturilor vin din cauza bonusurilor mari acordare la final de an, dar și din cauza cheltuielilor mari pe marketing-ul noilor telefoanele LG. Compania a avut o cotă de piață de 3% din piața smartphone-urilor în al doilea trimestru al anului 2018, potrivit datelor Counterpoint Research.
Este clar că piața smartphone-urilor stagnează și că oamenii nu își mai schimbă atât de des telefoanele, mai ales în care inovația lipsește și prețurile dispozitivelor cresc constant. Va fi interesant de urmărit evoluția companiilor în acest context în 2019.