Apple face produse proaste: a pierdut o sumă fabuloasă din cauza reparațiilor
Apple s-a confruntat cu mai multe procese în ultimii ani din cauza problemelor suferite de gadgeturile sale. Ca urmare, nu ar trebui să vină ca o surpriză majoră faptul că pierde bani.
În Statele Unite ale Americii, s-a desfășurat de curând un proces cu consecințe financiare dezastruoase pentru Apple. Este vorba de ”dreptul la reparație”, o formulare care face referire la faptul că, în momentul în care ți s-a defectat un iDevice, ai dreptul să-l repari la orice service îți dorește inima, folosind componente originale. Pe lângă faptul că gigantul din Cupertino a pierdut acel proces, acum trebuie să dea socoteală în fața Congresului american din cauza numeroaselor defecte întâmpinate de produsele sale.
În fața oficialilor americani, s-a prezentat Kyle Andeer, vicepreședintele Apple responsabil de drept corporatist. Indiferent cât s-a străduit, oficialului i-a fost greu să justifice modul agresiv în care Apple te forțează să mergi în magazinele sale și să plătește niște sume absurde chiar și pentru cele mai banale reparații. Dacă nu fac asta și te duci la orice alt service, printr-o serie de artificii software, compania condusă de Tim Cook îți sabotează funcționalitatea dispozitivului.
Chiar și în aceste condiții, conform spuselor lui Andeer, Apple pierde bani în afacerea sa cu reparații, ”în fiecare an începând cu 2009”. ”Costurile aferente furnizării de reparații a depășit încasările generate de acele reparații”, a afirmat Andeer. În privința stricteții agresive de a-ți repara dispozitivele Apple la Apple, oficialul a spus că practica respectivă este pentru bine utilizatorilor, ”pentru a se asigura că reparațiile la aceste dispozitive complexe sunt sigure și de încredere”.
În mod uzual, reparațiile la Apple sunt de aproximativ trei ori mai scumpe decât la un service oarecare. Chiar și în Statele Unite, înlocuirea unui ecran de iPhone X costă 280 de dolari la Apple și 170 de dolari la un furnizor terț de service. Apogeul s-a petrecut în Canada, unde Apple a taxat cu 1200 de dolari o reparație care a fost realizată cu 75 de dolari la un terț.
Indiferent însă care este opinia ta pe subiect, Andeer a spus că o reparație care nu a fost făcută de un profesionist poate avea consecințe devastatoare. Ca exemplu, a spus că un șurub pus prost poate genera pagube la bateria dispozitivului care, în consecință, se va supraîncălzi și va exploda. În acel context, dacă știrea cu pricina va face înconjurul planetei, nu vei auzi decât că Apple iPhone a explodat. Nu vei ști numele celui care l-a reparat ultima oară.