Anunțul Google: închide serviciul prin care ai fi putut avea semnal mai bun

Anunțul Google: închide serviciul prin care ai fi putut avea semnal mai bun
Sursa foto: Răzvan Băltărețu / PLAYTECH
12:37 20.08.2019

Ce lună ar fi aia fără Google care închide un serviciu? De unele știai, le foloseai, altele erau anonime și îmbunătățeau anumite opțiuni. Așa e cazul cu Mobile Network Insights. Probabil n-ai auzit până acum de așa ceva, dar era o opțiune cu ceva utilitate.

Pe fondul îngrijorărilor cu privire la spionatul utilizatorilor, Alphabet, compania care controlează Google, a decis să limiteze posibilele surse de probleme. Așa e cazul cu Mobile Network Insights. Acum e percepută drept o intruziune în viața utilizatorilor. Teama e că datele colectate şi transmise în mod automat pot fi folosite şi în alte scopuri.

Ce făcea Google cu MNI pentru îmbunătățirea rețelelor 4G

Pe scurt, MNI era un fel de generator al hărții intensității semnalului GSM. Astfel, o hartă pe care vezi puterea semnalului şi viteza conexiunii de date îți spune unde să lucrezi mai mult, ca operator, ca să îmbunătățești experiența. Deși datele transmise automat erau anonimizate şi transmise doar cu acordul utilizatorilor, Google n-ar vrea să fie în centrul unui nou scandal despre încălcarea intimității.

MNI a fost introdusă de Google în martie 2017 și, ca aproape toate serviciile sale, a fost oferită gratis operatorilor și distribuitorilor. Cum în lume sunt activate peste două miliarde de dispozitive cu Android, e evident de ce compania a vrut o astfel de aplicație. Ca pondere, Android e pe 75% din telefoanele inteligente.

Google nu a furnizat un motiv concret pentru închiderea acestei funcţionalități. Asta s-a întâmplat în aprilie și decizia ar fi fost luată la presiunea autorităților.

Victoria Keough, purtătoare de cuvânt pentru Google, a spus că în spatele deciziei au stat rațiuni de prioritizare a produselor. Nici operatorilor nu le-a fost oferit un motiv prea concret.

Încă rămâne activă opțiunea Actionable Insights, de la Facebook. Rețeaua socială n-a comentat situația Google și nici îngrijorările care au dus la oprirea opțiunii MNI. Spre deosebire de produsul Google, al Facebook oferă informații și despre genul, vârsta și alte caracteristici unice ale utilizatorilor. Tot anonime sunt datele, dar mai bogate.

Sursa: Reuters