YouTube copiază Instagram și îți oferă cea mai populară funcție
YouTube își menține relevanța într-o piață foarte aglomerată a rețelelor sociale prin actualizări constante, chiar dacă unele dintre ele nu sunt cele mai originale.
În cazul în care nu erai asaltat cu ideea de Stories pe suficient de multe platforme online, te vei ”bucura” să afli că acestea vor începe să fie omniprezente și pe YouTube. Inițial, au fost introduse de Snapchat, după care au fost copiate de Facebook, Instagram și, într-o oarecare măsură, WhatsApp. La ora actuală, Instastories sunt cele mai populare și ajung la cel mai mare număr de utilizatori.
În urmă cu ceva timp, YouTube și-a implementat propria variantă de Stories, dar a restricționat-o doar la un grup foarte limitat de influenceri. Inițial, pentru o identificare mai facilă, a fost promovată sub numele de Reels. Între timp, a trecut printr-un proces de rebranding pentru a ajunge la forma de YouTube Stories și a-i face funcționalitatea mai evidentă.
Deși în prima variantă a fost restricționată la vloggeri și alți utilizatori de conturi cu un număr de câteva sute de mii sau milioane de abonați, acum, situația s-a mai simplificat. Este suficient să ai 10.000 de abonați pe canalul tău pentru a avea acces la YouTube Stories și, implicit, la o nouă formă de a le servi conținut celor care te urmăresc.
În privința modului în care funcționează acest tip de povești, ele vor funcționa un pic diferit pe YouTube față de forma cu care ne-am obișnuit pe Instagram sau Facebook. În loc să expire sau să dispară în 24 de ore, vor rămâne pe canalul tău timp de 7 zile. În plus, vor putea fi vizionate atât de către abonați, cât și de către persoanele care nu sunt abonate la tine.
”Poveștile” tale de pe YouTube vor fi disponibile în secțiunea Up Next din partea dreaptă a ferestrei de redare. Oamenii îți vor putea comenta la povești și vor avea posibilitatea să îți adreseze diverse întrebări la care ai posibilitatea să le răspunzi.
În final, ideea celor de la YouTube este de a-ți oferi un mecanism mai rapid de a interacționa cu abonații tăi, fără filtre, postprocesare și mecanisme complexe. Intri în aplicația YouTube, apeși pe butonul pentru crearea unui clip nou și optezi pentru Create Story.